شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محل استقرار نیروهای آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت

فرودگاه بین‌المللی بغداد بامداد جمعه سوم اردیبهشت ماه هدف حملات راکتی قرار گرفت و به گفته منابع امنیتی عراق دست‌کم سه راکت به بخش نظامی این فرودگاه از جمله محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا اصابت کرد.

در  جریان حملات بامداد جمعه به فرودگاه بین‌المللی بغداد، چندین راکت به سوی این فرودگاه شلیک شد و گزارش شد که از سقف یک خانه مسکونی در محله فرات بغداد فرودگاه بین‌المللی این شهر را هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در عراق نوشت که در جریان این حملات راکتی دست‌کم سه راکت به محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرده است.

همزمان مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق ضمن تایید وقوع حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد، اعلام کرد که بامداد جمعه دوم اردیبهشت، در جریان این حملات، ۳ راکت به محوطه فرودگاه بغداد اصابت کرد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده که از این ۳ راکت، یکی به نزدیکی زندان مرکزی الکرخ اصابت کرد، راکت دوم به یک میدان خالی در محوطه آکادمی ضد تروریسم برخورد کرد و راکت سوم نیز به نزدیکی مقر یک هنگ واکنش سریع اصابت کرد.

مقام‌های عراقی تاکید کردند که حملات راکتی به فرودگاه بغداد با وجود اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه فرودگاه بغداد، تلفات جانی نداشته است.

بنابر این گزارش، راکت‌ها از سقف خانه‌ای در محله فرات بغداد به سوی فرودگاه شلیک شد که ده روز قبل اجازه شده بود.

نیروهای امنیتی عراق گفتند که از هشت راکت آماده شده برای انجام این حمله، سه راکت به سوی فرودگاه بغداد شلیک شده است ولی پنج راکت دیگر در محل پرتاب راکت‌ها پیدا شده و مهاجمان فرصت شلیک آن را نیافته‌اند.

در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تاکید شده که نیروهای نظامی امنیتی عراق اکنون در دو جبهه درگیر مبارزه‌اند و در حالی که در برخی مناطق این کشور بر مبارزه با داعش تمرکز دارند، برخی گروهای شبه‌نظامی غیرقانونی در بغداد به بمب‌گذاری و حملات راکتی علیه منافع و مردم عراق اقدام می‌کنند.

پیش از این بارها شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان حملات به منطقه سبز بغداد و همچنین پایگاه‌های نظامی مختلف عراق که برخی از آنها محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکاست و همچنین حملات به فرودگاه بغداد معرفی شده‌اند.

در ماه‌های اخیر دوبار نیز فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق مورد حملات مشابه راکتی قرار گرفته است و در یکی از این حملات دست‌کم دو پیمانکار نیروهای آمریکایی کشته‌شدند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More