شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محدودیت‌های قرنطینه در سراسر ایتالیا

 

دولت ایتالیا به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا محدودیت‌های قرنطینه در مناطق شمالی را به تمامی کشور گسترش داد.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، روز دوشنبه نوزدهم اسفند‌ماه ضمن اعلام تصمیم دولت برای گسترش «مناطق قرمز» یا پرخطر به تمامی کشور گفت که مردم تنها برای انجام امور اضطراری می‌توانند از خانه‌ها خارج شوند. به گفته مقام‌های دولتی «دیدار با خانواده‌» و «انجام کار» نیز از مواردی است که در طرح محدودیت‌های دولتی استثنا شده اشده است.

پیشتر در روز دوشنبه اعلام شد که تمامی رخدادهای ورزشی و گردهمایی مختلف در سراسر ایتالیا لغو می‌شود. ایتالیا طی روزهای گذشته با افزایش شدید شمار مبتلایان و قربانیان مواجه شده است.

به‌گفته مقام‌های مقام‌های بهداشتی و درمانی ایتالیا شمار قربانیان ویروس کرونا تا بامداد روز سه‌شنبه ۴۶۳ تن رسیده است. همچنین بنابر گزارش‌های رسمی و دولتی، تاکنون ۹ هزار و ۱۷۲ تن در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در ایران نیز بر پایه آخرین داده‌هایی که در اختیار «ایران اینترنشنال» قرار گرفته است شمار قربانیان ویروس کرونا تا بامداد روز سه‌شنبه دست‌کم به یک هزار ۲۸۳ تن رسیده است.

افزایش شمار مبتلایان در ایتالیا و ایران و سایر نقاط جهان در حالی است که در خود چین شمار مبتلايان به ویروس کرونا کماکان رو به کاهش است.

بامداد سه‌شنبه مقام‌های دولتی چین، شمار مبتلایان تازه به ویروس کرونا را در این کشور تنها ۱۹ تن اعلام کردند. این رقم در مقایسه با هفته‌های گذشته به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

شمار قربانیان روزانه ویروس کرونا در چین نیز روی به‌کاهش است. بر پایه داده‌‌های رسمی و دولتی، در روز دوشنبه، تنها ۱۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با هفته‌های گذشته این میزان به‌شدت کاهش یافته است.

بر پایه آخرین برآوردهای بین‌المللی، تا بامداد روز سه‌شنبه، دست‌کم چهار هزار تن در سراسر جهان، عمدتا در چین، در پی ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More