شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محتوای آخرین نامه صدام حسین به دخترش «رغد» فاش شد

 

بشرا خلیل، وکیل صدام حسین، در گفت‌وگو با رادیوی تونسی «کاپ اف ام»، محتوای آخرین نامه رییس جمهوری پیشین عراق به دخترش رغد را فاش کرد.

به گزارش تلویزیون سومریه‌نیوز، در این نامه، صدام حسین از دخترش خواسته که جسدش را پس از اعدام، در روستای العوجه دفن کند و در غیر این‌صورت، او را در شهر رمادی به‌خاک بسپارد.

العوجه همان محل تولد رییس جمهوری پیشین عراق است. صدام در نهم دی‌ماه ۱۳۸۵ اعدام شد.

خانم خلیل گفت که «پس از اعدام صدام، عشایر روستای العوجه و دو شهر فلوجه و رمادی، خوستار تحویل گرفتن جسد شدند، اما در نهایت قرار بر این شد که در روستای العوجه دفن شود.»

این وکیل افزود: «زخمی که بر روی گردن صدام حسین پس از اعدام دیده شد، به‌دلیل همان طنابی است که مخصوص اعدام نبود و موجب شکسته‌شدن گردن صدام شد.»

او گفت : «صبح روز بعد از اعدام، تحویل جسد را از آمریکایی‌ها درخواست کردیم اما پاسخ آنها این بود که خودتان بروید و جسد را تحویل بگیرید.» وکیل صدام در این زمینه افزود: «راه کاملاً ناامن بود و این بیم را داشتیم که جسدش پس از اعدام  مثله شود.»

خانم خلیل گفت: «علی عبدالله صالح نیز با رغد، دختر صدام، تماس گرفت و به او گفت که اگر نتوانست پدرش را در روستای عوجه دفن کند، جسدش را به اردن یا سوریه برساند تا با یک هواپیمای ویژه برای دفن، به یمن منتقل شود.

وکیل صدام حسین گفت که آمریکایی‌ها با درخواست انتقال جسد به یمن مخالفت کردند، چرا که به گمان آنها، ممکن بود یمنی‌ها مراسم تشیع مردمی برگزار کنند و احتمالا ًرهبرانی همچون علی عبدالله صالح و معمر قذافی در مراسم تشییع حضور می‌یافتند و این کار، در نهایت به سود آمریکا نبود.  

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More