شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت دوهزار دلار به شهروندان در زمان کرونا را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا با قید فوریت، پرداخت دو هزار دلار را به شهروندان با درآمد کم به عنوان «بسته کمکی مقابله با فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا»، تصویب کرد.

این طرح که با ۲۷۵ رای موافق به تصویب رسید حمایت بیش از دو سوم مجلس نمایندگان را به همراه داشت. در مقابل، ۱۳۰ جمهوری‌خواه، دو نماینده مستقل و دو دموکرات نیز به آن رای مخالف دادند.

این مبلغ قبلا ۶۰۰ دلار تعیین شده بود که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا آن‌را ناچیز خوانده و با آن مخالفت کرده بود.

قرار است این طرح روز سه‌شنبه در سنا که در کنترل جمهوری‌خواهان است بررسی شود، اما با توجه به این‌که بسیاری از جمهوری‌خواهان به دلیل ایجاد هزینه‌های بیشتر با ارائه مبلغ دوهزار دلار مخالف هستند، سرنوشت آن هنوز نامشخص است.

طبق اعلام کمیته مشترک مالیاتی آمریکا، که هزینه‌ طرح‌های کنگره را برآورد می‌کند، افزایش پرداخت‌ها به اشخاص ۴۶۴ میلیارد دلار به بار بودجه کمکی اضافه می‌کند.

جو بایدن، نیز روز دوشنبه پس از سخنرانی‌اش در شهر ویلمینگتن ایالت دلاور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران تایید کرد که از ارائه دو هزار دلار به شهروندان حمایت می‌کند.

پیش از این دونالد ترامپ، از کنگره خواسته بود تا لایحه را دوباره بررسی کنند و مبلغ پرداختی برای آمریکایی‌ها را از ۶۰۰ دلار به دو هزار دلار افزایش دهند. مبلغی که دموکرات‌ها با پرداخت با آن موافق بودند، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کردند.

رییس‌جمهوری آمریکا، در نهایت از تصمیم خود برای جلوگیری از تصویب این لایحه که به تصویب کنگره رسیده بود، عقب‌نشینی کرد و آن را یک‌شنبه شب امضا کرد.

با امضای ترامپ، هزینه های مربوط به بیمه بیکاری برای میلیون ها آمریکایی تامین شده و از تعطیلی دولت فدرال نیز جلوگیری شد. این بودجه کمکی علاوه بر ۹۰۰ میلیارد دلاری که برای کمک به بحران کرونا اختصاص داده، شامل  ۱/۴ هزار میلیارد دلار بودجه سازمان‌های دولتی نیز می‌شود و مجموع کل آن به ۲/۳ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

قرار بود کمک هزینه‌های بیکاری که از طریق برنامه‌های مربوط به همه‌گیری کرونا به حدود ۱۴ میلیون نفر پرداخت می شود از روز شنبه پایان یابد و اکنون با امضاء این لایحه، آن کمک ها دوباره برقرار خواهد بود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More