شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مایک پنس: اروپا فشار بر ایران را خنثی نکند

مایک پنس معاون رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا یاد کرد و از اتحادیه اروپا خواست فشارها بر ایران را خنثی نکند.

بخش‌هایی از سخنرانی مایک پنس:

  • ایران بزرگترین حامی تروریسم در دنیاست. ایران شبه‌نظامیان نیابتی خود مانند حماس و حزب‌الله را حمایت می‌کند. کارهای تروریستی در خاک اروپا انجام می‌دهد و یهودی‌ستیزی می‌کند. یهود ستیزی هر جا سربر می‌آورد باید با آن مقابله شود.
  • رژیم ایران یهودی‌ستیزی می‌کند. آیت‌الله خمینی گفته بود ماموریت جمهوری اسلامی محو اسرائيل از روی کره زمین است.
  • بنیادگرایی و تروریسم باید شکست داده شود. امسال ما به لهستان رفتیم درباره این که چگونه با جمهوری اسلامی مقابله کنیم. تمام رهبران کشورهای منطقه متفق‌القول بر این باور بودند که بزرگترین خطر برای صلح، جمهوری اسلامی است. زمان برای عمل فرا رسیده است.
  • زمان فرا رسیده که اروپا از برجام خارج شود و برای اعمال فشار حداکثری به ایران به ما بپیوندد تا صلح و امنیت برای مردم ایران و جهان فراهم شود.
  • ما با طالبان، القاعده و بقیه گروه‌های تروریستی در افغانستان جنگیده‌ایم و به خاطر این فشارهاست که طالبان ناگزیر به مذاکره شده است. ترامپ از هر فرصتی برای مذاکره استفاده می‌کند ولی با چشمان باز وقایع را می‌نگریم.
  • بازگشت سربازان‌ آمریکا یک تغییر تاکتیکی است نه تغییر ماموریت.
  • همان‌طور که آقای ترامپ گفته، ما مشکلات بسیار زیادی در مبادلات تجاری با چین داشتیم. برای رسیدگی به این موضوع ما تعرفه‌های کالاهای چینی را بالا بردیم و می‌توانیم این تعرفه‌ها را بیشتر هم بکنیم.
  • ما امید داریم که مذاکرات ما در چین به پیشرفت واقعی بیانجامد تا به شکل آزاد و عادلانه با هم تجارت کنیم. ما بر اساس احترام متقابل امیدواریم روابطمان با چین پیشرفت کند. چین جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد و اگر می‌خواهد این جایگاه را حفظ کند باید به حقوق بشر احترام بگذارد
  • به لطف فشارهای ترامپ دیگر موشکی در کره‌شمالی آزمایش نمی‌شود. هدف ما عاری سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای است. ترامپ به رسیدن صلح امیدوار است. کره شمالی باید به بیانیه‌ای که در سنگاپور ( دیدار ترامپ و کیم) تهیه شد احترام بگذارد.
  • ما باید در کنار مردم ونزوئلا برای رسیدن به دموکراسی بایستیم. نیکلاس مادورو یک دیکتاتور است و باید برود. سوسیالیسم مادورو کشور را به قطحی کشانده است. ۳ میلیون‌نفر از ونزوئلا فرار کرده‌اند و انتظار می‌رود که ۲ میلیون‌ نفر دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۱۹ از ونزوئلا بروند.
  • من هرگز از یاد نمی‌بریم پدری را که گفت چقدر دشوار بوده که بعد از یک روز کاری سخت به خانه برگردد و به بچه‌هایش بگوید که چیزی برای خوردن نداریم. در این لحظه که اینجا ایستادیم بالاخره آزادی دارد برای ونزوئلا محقق می‌شود.
  • ما افتخار می‌کنیم اولین کشوری هستیم که خوانگوایدو را به عنوان رییس‌جمهوری واقعی ونزوئلا به رسمیت شناختیم. بعد از آن ۵۰ کشور دیگر هم همین کار را کردند. همه ما باید در کنار مردم ونزوئلا برای رسیدن به آزادی و دموکراسی بایستیم.

 

سخنرانی مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More