شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مایک پنس: آمریکا ادامه توافق هسته‌ای را تأیید نخواهد کرد

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه سوم اسفند اعلام کرد که دولت ترامپ در ماه  اردیبهشت (می) تأییدیه پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای را امضاء نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «Platts » در واشنگتن، این اعلام نظر مایک پنس احتمال بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را افزایش داده است و بیش از همه متوجه فروش نفت ایران در بازارهای بین‌المللی خواهد بود.

مایک پنس که در کنفرانس سیاستمداران محافظه کار آمریکا سخنرانی می کرد، گفت: «ایالات متحده آمریکا بیش از این فعالیت‌های خرابکارانه دولت ایران در منطقه را تحمل نخواهد کرد و این کشور دیگر توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران را تأیید نخواهد کرد».

پرزیدنت ترامپ ماه گذشته لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرده بود اما همزمان به کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت عدم بازنویسی مفاد این توافق هسته‌ای و اصلاح آن آمریکا از آن خارج خواهد شد.

جو مک مونیگل کارشناس امور انرژی در کمپانی Hedgeye Capital به این خبرگزاری گفته است: «سخنان مایک پنس نشان می‌دهد که دولت ترامپ به سوی بازگرداندن تحریم‌های مربوط به فروش نفت ایران گام برداشته است. من فکر می‌کنم تنها بخت ادامه توافق هسته‌ای ایران اکنون این است که اتحادیه اروپا بتواند به‌نوعی یک توافق جانبی را با ایران در مورد برنامه موشکی آن بدست بیاورد. اما من بعید می‌دانم ایران در این مورد گامی برای همکاری بردارد».

این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی، در گزارش فصلی محرمانه خود اعلام کرده است، ایران به محدودیت‌های اعمال شده بر میزان اورانیوم غنی شده و آب سنگین پایبند بوده و میزان اورانیوم غنی شده این کشور ، در دوره سه ماه این گزارش، از سیصد کیلوگرم،   فراتر نرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی سال گذشته با انتقاد از برجام، خواستار تغییر اساسی آن بوده است. ایران هم ، همواره با مذاکره مجدد برای تغییر برجام ، مخالفت کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More