شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مایکروسافت: تلاش هکرهای روسیه، چین و ایران برای هک کمپین‌های انتخاباتی آمریکا

شرکت مایکروسافت اعلام کرد در هفته‌های اخیر هکرهایی که برای روسیه، ایران و چین کار می‌کنند حمله‌های خود را به افراد و سازمان‌های مرتبط با کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، افزایش داده‌اند.

به گزارش ان بی‌سی نیوز، تام برت، رییس بخش امنیت مشتریان مایکروسافت با انتشار مطلبی در روز پنج‌شنبه نوشت متخصصان امنیت سایبری مایکروسافت متوجه شده اند که هکرهای مرتبط با ایران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد تلاش کرده بودند وارد حساب‌های مقامات دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری، شوند که این تلاش‌ها «ناموفق» بوده اند.

به گفته این مقام مایکروسافت، هکرهای مرتبط با روسیه اخیرا حدود ۲۰۰ سازمان را، که به نوعی به انتخابات آمریکا یا سیاست های اروپا مربوط می شوند، هدف قرار داده اند که از آن جمله می‌توان به حساب مشاوران و اتاق‌های فکر هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، روسیه تلاش کرده است از ۲۸ مرداد تا ۱۳ شهریور امسال با استفاده از اسامی کاربری و رمز ورود‌های قدیمی به حدود هفت‌هزار حساب دسترسی پیدا کند که هیچکدام از این حمله ها موفق نبوده است.  

برت همچنین گفت در حالی‌که مایکروسافت هیچ نشانه مستقیمی پیدا نکرده که نشان دهد چین به دنبال چیزی بیشتر از اطلاعات کمپین‌های انتخاباتی بوده‌است، هکرهای چینی «به صورت غیرمستقیم و ناموفق کمپین انتخاباتی جو بایدن را هدف قرار داده‌اند.»

به گفته برت، هکرهای چینی سعی داشته‌اند از طریق حساب ایمیل‌های غیر انتخاباتی افراد مرتبط به کمپین بایدن به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، جمال براون، معاون مطبوعاتی بایدن در واکنش به گزارش حمله هکرها به کمپین بایدن گفت: «ما از ابتدا می‌دانستیم که مورد چنین حمله‌هایی قرار خواهیم گرفت و برای آن آماده بودیم.»

معاون مطبوعاتی کمپین ترامپ نیز طی یک ایمیل به ان بی سی نیوز اعلام کرده است که از وقوع این حمله‌ها متعجب نشده است.

در این ایمیل آمده است: «ما از نزدیک با شرکایمان، مایکروسافت و سایرین همکاری خواهیم کرد تا این تهدیدها را برطرف کنیم. امنیت سایبری برای ما بسیار اهمیت دارد و در مورد تلاش‌هایمان در این زمینه به صورت علنی نظر نمی‌دهیم.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More