شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لو دریان: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های خارجی در ایران «غیرقابل‌قبول» است

 

ژان-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، گفته که تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه شرکت‌های خارجی که با ایران رابطه تجاری دارند «غیرقابل قبول» است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان در گفت‌وگو با روزنامه «لو پاریزین»، که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت منتشر شد، ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ در تحریم‌ شرکت‌های خارجی در ایران، خواستار گفت‌وگوها آمریکا با اروپا در این زمینه شد.

لودریان با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت:«اروپایی‌ها، مجبور نیستند هزینه خروج آمریکایی‌ها از توافقی را که خود آنها در آن سهیم بودند، بپردازند».    

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شامگاه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، دستور خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را صادر و  فرمان اجرایی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، به شرکت‌های اروپایی هشدار داد که تنها چندماه فرصت دارند به حضور خود در ایران پایان دهند.

مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که شرکت‌هایی که در آینده با ایران قرارداد ببندند بلافاصله شامل تحریم خواهند شد و شرکت‌هایی که از قبل با ایران قرارداد داشته‌اند از سه تا شش ماه برای پایان دادن به فعالیت‌شان در ایران فرصت دارند.

وزیر خارجه فرانسه بر لزوم اجرای تدابیری جهت حمایت از شرکت‌های اروپایی و آغاز گفت‌وگو با آمریکا در این مسئله تأکید کرد.

یکی از مقامات دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که مقام‌های اروپایی در پی تصمیم ترامپ به بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران، همه تلاش‌هایشان را برای حمایت از شرکت‌های خود که در ایران فعالیت می‌کنند، به کار خواهند بست.

آمریکا شرکت‌های خارجی در ایران را تهدید کرده که از همکاری با تهران خودداری کنند. واشنگتن به این شرکت‌ها ۸۰ روز مهلت داد که پایبندی خود به قانون تحریم‌ها را اعلام کنند.

از سوی دیگر، شرکت «سی‌ان‌پی‌سی» وابسته به دولت چین، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد که در صورت عقب‌نشینی شرکت توتال فرانسه از طرح گاز پارس جنوبی ایران، آماده است در این زمینه با تهران به همکاری ادامه دهد.  

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More