شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لغو مجوز ورود خبرنگار سی ان‌ان به کاخ سفید

 

کاخ سفید اعلام کرد مجوز ورود جیم آکوستا، خبرنگار شبکه سی‌.ا‌ن‌.ان را که دوتالد ترامپ در نشست خبری خود با او به جر و بحث پرداخته بود، لغو کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در صفحه توییتر خود نوشت که دلیل لغو مجوز ورود آکوستا به کاخ سفید، این بوده که او «با دست» به زن جوانی که در کاخ سفید کار می‌کند و برای گرفتن میکروفون به سمت او آمده بود «ضربه زد».

 جیم آکوستا، خبرنگار سی.‌ان.ان اما این مساله را رد کرده است.

شبکه سی.ان.ان هم در بیانیه‌ای نوشت دلیل لغو مجوز ورود آکوستا به کاخ سفید «پرسش چالشی» او از دونالد ترامپ بوده است. این شبکه سخنان سارا سندرز درباره علت لغو مجوز ورود آکوستا را «دروغ» و «اتهام فریبنده» توصیف کرد و نوشت تصمیم به لغو مجوز حضور خبرنگار این شبکه در کاخ سفید خطری برای «دموکراسی‌ »است.

جیم آکوستا روز گذشته و در جریان نشست خبری دونالد ترامپ پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، از او درباره کاروان پناه‌جویانی که از آمریکای مرکزی به سمت مرز آمریکا و مکزیک در حرکت هستند و همچنین مساله تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با توجه به پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان سوال کرده بود.

دونالد ترامپ خبرنگار سی.ان.ان را «بی‌ادب و گستاخ» توصیف کرد، خطاب به او گفت این شبکه باید از این‌که چنین خبرنگاری دارد «خجالت» بکشد و سی.ان.ان را به دلیل انتشار «اخبار دروغ» در این رسانه «دشمن مردم» نامید.

پس از این درگیری لفظی، یک زن کارمند کاخ سفید تلاش کرد میکروفون را از جیم آکوستا بگیرد، اما او اجازه این کار را نداد و در مقابل این مساله مقاومت کرد.

چند ساعت پس از این اتفاق‌ها، آکوستا در صفحه توییتر خود نوشت که مجوز ورودش به کاخ سفید «تا اطلاع ثانوی» لغو شده است. سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای که پس از این اتفاق‌ها منتشر شد، نوشت ترامپ «مدافع آزادی بیان است و از پرسش‌هایی که از او و دولتش می‌شود، استقبال می‌کند. با این حال کاخ سفید هرگز گزارشگری را که دست خود را روی یک کارآموز جوان می‌گذارد، تحمل نخواهد کرد».

انجمن قلم آمریکا  اعلام کرده است که به دلیل نقض آزادی بیان، از ترامپ شکایت خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More