شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لبنان از کشف «مواد شیمیایی خطرناک» در تاسیسات نفتی جنوب این کشور خبر داد

 

حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان، اعلام کرد کارشناسان مواد شیمیایی خطرناکی را در انباری در تاسیسات نفتی جنوب این کشور کشف کرده‌اند.

به گزارش رویترز، دیاب روز جمعه در شورای عالی دفاع لبنان گفت سازمان انرژی اتمی این کشور پس از بررسی گزارش یک شرکت آلمانی که وظیفه پاکسازی مواد خطرناک در بندر بیروت را برعهده داشت، این «مواد هسته‌ای» را شناسایی کرد.

این در حالی است که سخنگوی این شرکت آلمانی اعلام کرده که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

در بیانیه شورای عالی دفاع لبنان به نقل از دیاب پس از این جلسه، اضافه شده است: «این موضوعی است که باید اکنون مورد بحث قرار گیرد و فوری به آن پرداخته شود.»

اظهارات دیاب، هشت ماه پس از انفجار مهیب در انبار مواد شیمیایی بندر بیروت و کشته شدن حدود دویست نفر در پی این انفجار است. 

این انفجار که به عنوان یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته‌ای ثبت شده، لبنان را بیشتر در بحران اقتصادی خود فرو برد.

پس از آن که لبنان این شرکت آلمانی را در ارتباط با بررسی انفجار به کار گرفت. این شرکت گفت که ۵۸ کانتینر را در بندر بیروت پیدا کرده که تهدیدی برای این شهر به شمار می‌روند. تعدادی از این کانتینرها بیش از ده سال است که در این شهر باقی مانده‌اند.

سفیر آلمان در بیروت هم گفت مواد موجود در این کانتینرها به خوبی بسته‌بندی شده اما هنوز برای از بین بردن به آلمان فرستاده نشده است، زیرا لبنان هنوز هزینه دو میلیون دلاری آن در چارچوب قرارداد با این شرکت را پرداخت نکرده است.

سخنگوی این شرکت آلمانی روز جمعه گفت در حالی که گفت‌وگوها درباره مسائل مالی میان مقام‌های این شرکت و مقام‌های لبنانی در جریان است، کانتینرها همچنان در بیروت هستند. او گفت: «امیدواریم این ماه به راه‌حلی دست یابیم.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More