شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قاسم سلیمانی پایان داعش را به آیت‌الله خامنه‌ای تبریک گفت

 

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه ۳۰آبان، در پیامی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پایان عملیات آزاد سازی شهر بوکمال در عراق را پایان داعش اعلام کرد و این پیروزی را به وی و ملت‌های عراق، سوریه و ایران تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در متن نامه‌ی قاسم سلیمانی به آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: « با اتمام عملیات آزادسازی شهر بوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی-صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.»

قاسم سلیمانی در نامه‌ی خود ایجاد گروه داعش را به آمریکا نسبت داد و با اشاره به جنایات داعش از جمله سربریدن، سوزاندن و به اسارت گرفتن انسان‌های بی‌گناه، خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است: «تمامی این جنایت‌ها بنا به اعتراف عالی‌ترین مقام رسمی آمریکا که هم‌اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما این‌که همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است.»

متن کامل نامه قاسم سلیمانی را اینجا بخوانید

سخنان قاسم سلیمانی درحالی است که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در سوریه و عراق با رهبری آمریکا شکل گرفت و بسیاری از عملیات مهم علیه اهداف داعش را انجام داد.  طی سال‌های اخیر ده‌ها تن از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران در سوریه و عراق کشته شده‌اند.
هم‌زمان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز پایان کار داعش را خبری خوش برای منطقه و ایران دانست و  این پیروزی را به آیت‌الله خامنه‌ای، قاسم سلیمانی و دیگر نهادها تبریک گفت.

او روز سه‌شنبه ۳۰آبان، در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: «هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، مبارزه با تروریسم است و معتقدیم بعد از داعش باید با بقیه گروه‌های تروریستی نیز مبارزه شود.»

حسن روحانی همچنین خبر داد که فردا روسای جمهور سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه برای گفت‌وگو پیرامون آینده و امنیت سوریه در روسیه گرد هم می‌آیند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More