شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قاسم سلیمانی به ترامپ: من طرف حساب شما هستم

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در یک سخن‌رانی خطاب به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، گفت: «طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس، نه تمام نیروهای مسلح؛ شما که می‌دانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است.»

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی امروز در یک سخنرانی در شهر همدان، بار دیگر به سخنان حسن روحانی درباره بستن تنگه هرمز و امکان‌پذیر نبودن صدور نفت برای کشورهای منطقه در صورت محرومیت ایران از این مساله اشاره کرد و گفت سخنان رییس‌جمهوری ایران «شجاعانه و قابل افتخار» بود و به گفته او «هرکسی بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن به مملکت است».

فرمانده سپاه قدس چند هفته پیش نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به حمایت از سحنان حسن روحانی پرداخته بود. او اکنون نیز گفته است سخنان روحانی «در مقابل ادبیات روانی دشمن انسجام، شجاعت و وحدت می‌دهد و جامعه ما را شجاع می‌کند».

سلیمانی با اشاره به توییت دونالد ترامپ خطاب به حسن روحانی، آن را «سخیف» دانست و اضافه کرد که «پاسخ دادن به آن در شان رئیس جمهور کشور ما نبود». او گفت: «من به عنوان سرباز ملت جواب ایشان را می‌دهم و می‌گویم آقای ترامپ تو به چه جراتی ما را تهدید می‌کنی؟»

حسن روحانی هفته گذشته به دولت آمریکا گفته بود از «بازی کردن با دم شیر» پرهیز کنند و اضافه کرده بود که جنگ احتمالی با ایران «مادر جنگ‌ها» خواهد بود. در پاسخ به این سخنان، دونالد ترامپ در توییتی خطاب به روحانی، از او خواست آمریکا را تهدید نکند، چرا که در غیر این‌صورت «پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است».

قاسم سلیمانی اکنون ادبیات دونالد ترامپ را «قمارخانه‌ای و کاباره‌ای» توصیف کرده و نوشته است که او با همان ادبیات با دنیا حرف می‌زند» و وقتی با «اروپا، روسیه، چین و کره به همین نحو حرف می‌زند احساس می‌شود که این حرف‌های یک قمارباز است و نشان از شکست یک ملت را دارد».

فرمانده سپاه قدس به حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق، جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسراییل و عملیات عربستان سعودی و ائتلاف عربی در یمن اشاره کرد و گفت: «این را بدانید اگر جنگی اتفاق بیفتد این نابودی همه امکانات شما و پیروزی ما است که پایان جنگ را رقم خواهد زد؛ پس شما جنگ را شروع کنید باقی ماجرا با ما».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More