شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده حشد شعبی دخالت آمریکا در انفجار انبارهای سلاح این گروه را رد کرد

فالح الفیاض، فرمانده شبه‌نظامیان عراقی حشد شعبی که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند، سخنان معاونش ابومهدی المهندس درباره دست داشتن آمریکا در انفجارهای اخیر در انبار مهمات این گروه را تکذیب کرد.

پیش‌تر، مهندس، معاون این نیروی شبه‌نظامی عراقی، آمریکا را به دست داشتن در این حمله‌ها متهم کرد.

او گفت که حشد شعبی اطلاعاتی درباره زمان دقیق پرواز جنگنده‌های آمریکایی در حمله به انبارهای مهمات این گروه را در دست دارد. 

معاون حشد شعبی در بیانیه‌اش افزود :«دشمنان عراق در پی آنند که نیروهای حشد شعبی را به شیوه‌های مختلف مورد حمله قرار دهند.»

مهندس همچنین گفت:« آمریکا که در جذب نیروهای تروریستی در عراق نقش داشته، اکنون به دنبال ضربه زدن به حاکمیت عراق و هدف قرار دادن حشد شعبی به شیوه‌های مختلف است.» 

پس از انتشار این اظهارات، آمریکا هرگونه دخالت نیروهای نظامی خود در حمله به انبارهای سلاح حشد شعبی را رد کرد.

به دنبال آن فیاض نيز اظهارات معاون خود را پس گرفت و گفت:«اظهارات ابومهدی المهندس دیدگاه‌های شخصی او بوده و نظر رسمی حشد شعبی یا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیست.»

انبارهای مهمات حشد شعبی طی هفته‌های اخیر، چندین بار مورد حمله قرار گرفته است. برخی رسانه‌های عراقی، اسرائیل را مسئول این حملات معرفی کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه به طور تلویحی مسئولیت حملات هوایی ماه گذشته به پایگاه‌های نیروهای حشد شعبی را در عراق پذیرفت. 

او در یک نشست خبری در کیف، پایتخت اوکراین، در پاسخ به پرسشی درباره دامنه اقدام‌های اسرائیل در برابر ایران گفت بود: «ایران در هیچ‌ جایی مصون نیست.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More