شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فایننشال تایمز: مقامات درمانی آمریکا احتمال آماده شدن واکسن کرونا تا پیش از انتخابات را پایین می‌دانند

با وجود تاکید دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، بر آماده شدن واکسن کرونا «طی هفته‌های آینده»، دو مقام برجسته بهداشت و درمان این کشور احتمال آماده شدن واکسن پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه را پایین ارزیابی کرده‌اند.

فایننشال تایمز، چهارشنبه گزارش داد که آنتونی فائوچی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید، و استفن هان، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا، در جلسه کمیسیون بهداشت ‌و درمان سنا تاکید کرده‌اند که شرکت‌های داروسازی برای دریافت مجوز واکسن همچنان با موانعی مواجه هستند.

بنابراین گزارش، فائوچی در این نشست گفت که انتظار دارد آماده شدن واکسن حداقل تا اواسط آبان ماه طول بکشد. او افزود: «ما با احتیاط خوش‌بین هستیم که به یک واکسن ایمن و موثر دست پیدا کنیم. هر چند که هیچ ضمانتی برای این امر وجود ندارد.»

فائوچی گفت: «با تداوم آزمایش‌های بالینی، ما پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال -حدود نوامبر یا دسامبر- بفهمیم که آیا این واکسن‌ها ایمن هستند یا نه.»

هان نیز در این جلسه تاکید کرد سازمان غذا و داروی آمریکا برای اطمینان از کیفیت واکسن به زودی رهنمودهایی را ارائه خواهد کرد. کارشناسان معتقدند این رهنمودها دریافت زودهنگام مجوز را تا حد زیادی غیرممکن می‌کند.

او گفت: «در نهایت، سازمان غذا و دارو برای واکسنی که خود ما مایل نباشیم برای خانواده‌هایمان استفاده کنیم مجوز صادر نخواهد کرد.»  

به گزارش فایننشال تایمز، از آنجا که اظهارات فائوچی و هان بر خلاف تاکیدات ترامپ مبنی بر تهیه سریع واکسن است، انتظار می‌رود تنش‌های بین رییس‌جمهوری و مقامات بهداشت و درمان دولت آمریکا افزایش یابد.

در حال حاضر، چهار شرکت در مرحله سوم آزمایش بالینی برای ساخت واکسن کرونا هستند که طی آن ده‌ها هزار نفر از سراسر جهان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

فایننشال تایمز اخیرا به نقل از چند منبع آگاه گزارش داده بود بر اساس رهنمودهای جدیدی که سازمان دارو وغذای آمریکا مد نظر قرار خواهد داد، پیش از آنکه ایمن بودن واکسن کرونا اعلام شود، باید حداقل دو ماه از تزریق آخرین واکسن به نیمی از داوطلبان گذشته باشد.

بنابر این گزارش، کارشناسان معتقدند با چنین استانداردی احتمال این‌که شرکت‌های داروسازی بتوانند تا پیش از انتخابات آبان ماه برای مجوز تقاضا کنند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More