شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فارین پالیسی: اروپا چاره‌ای جز همسویی با سیاست ترامپ در مورد ایران ندارد

 

مجله فارین پالیسی می‌نویسد در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کشورهای اروپایی بر خلاف تهدیداتشان، با تحریم‌های احتمالی جدید علیه ایران مخالفت نخوانهد کرد.

فارین پالیسی در مقال‌ای که روز سه‌شنبه یکم اسفندماه منتشر کرد، نوشت که تا آنجا که به موضوع تحریم‌های ایران مربوط می‌شود، اتحادیه اروپا باید به درخواست‌های ترامپ در مورد اصلاح توافق هسته‌ای تن در بدهد. در غیر این صورت ادامه استفاده از تسهیلات بانکی و مالی آمریکا از سوی بانک‌های اروپایی در هاله‌ای از تردید قرار خواهد داشت.

این مقاله اضافه کرده است که تهدیدات اخیر یک مقام اروپایی، که گفته است اروپا جلوی هرگونه تحریم جدید علیه ایران را خواهد گرفت، تنها بازگوکننده استیصال و درماندگی اروپایی‌ها برای منصرف کردن پرزیدنت ترامپ از ترک توافق هسته‌ای در ماه می است.

بانک‌های اروپایی به‌خوبی می‌دانند که در آخر روز، اتحادیه اروپا می‌بایستی درخواست‌های آمریکا و ترامپ برای اصلاح توافق هسته‌ای را برآورده کند، و در غیر این صورت خود را آماده همسویی با تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران بسازند.

به گفته فارین پالیسی، تهدید جدید دنیس چائیبی، ریاست بخش امور ایران در مرکز خدمات خارجی اروپا، درست مانند تهدیدات دیوید او سالیوان، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن است، که گفته است در صورت تصمیم به برگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، اتحادیه اروپا با استفاده از قانون دوران سال‌های ۹۰میلادی خود، آن‌ها را بلوکه خواهد کرد.

فارین پالیسی می‌افزاید که هیچ بخشی از توافق هسته‌ای، اروپا و آمریکا را از بازگرداندن تحریم‌های پیش از این توافق منع نمی‌کند، و حتی در صورت لزوم و خودداری ایران از متوقف کردن آزمایشات موشک‌های بالستیکی، بانک مرکزی ایران هم می‌تواند مورد تحریم بین‌المللی قرار بگیرد.

مقامات اتحادیه اروپا می‌دانند که اکنون هم سیاستمداران دموکرات و هم جمهوریخواه در واشنگتن بر سر موضوع موشکی و متوقف کردن فعالیت‌های «خرابکارانه» ایران در خاورمیانه اتفاق‌نظر دارند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More