شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

غارت منازل در موصل در پی نزدیک شدن شکست کامل داعش

 

با نزدیک شدن شکست کامل داعش در موصل، هرج و مرج و غارت منازل، مناطق آزاد شده در غرب این شهر عراقی را تهدید می‌کند.

عملیات آزادسازی موصل و درگیری‌های شدید میان نیروهای عراقی و عناصر گروه داعش، صدها هزار نفر از مردم این شهر را به مهاجرت و ترک منازل خود، مجبور کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در روزهای اخیر، برخی افراد، هنگام خروج از موصل، علاوه بر وسایل شخصی خود، لوازم خانگی از دیگر منازل متروکه این شهر، با خود حمل می کردند.

یک جوان اهل موصل که یک پنکه سقفی و چمدانی مملو از لباس به همراه داشت، گفت:« اینها را از داعش گرفتم، نباید از آنها انتقام بگیریم؟ آنها منزل مرا به غارت بردند، هیچ چیزی نداریم».

یک سرباز عراقی که اظهارات این جوان را می شنید به او گفت:« اگر شجاع هستی، تفنگ بگیر و با آنها (داعش) بجنگ. تو این وسایل را از منازل مردم به سرقت بردی و باید آنها را برگردانی».

گزارش خبرگزاری فرانسه می‌افزاید :«عملیات غارت منازل مردم در موصل ادامه دارد. بیشتر سارقان از اهالی این شهر نیستند. عده‌ای با دست خالی وارد این شهر می شوند و با چمدان‌هایی پر باز می‌گردند.»

با شدت یافتن درگیری‌ها در موصل، نیروهای امنیتی عراقی، تلاش می کنند، عبور و مرور مردم در این شهر را تنظیم کنند اما این مساله هنوز در برخی از مناطق به خوبی اجرا نمی‌شود.

گفتنی است که عملیات آزاد سازی موصل از دست داعش، از اکتبر سال ۲۰۱۶ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

نیروهای عراقی امیدوارند که در روزهای آینده دیگر مناطق موصل از دست گروه داعش خارج شود. ارتش عراق می گوید تنها پنج درصد از خاک موصل در دست این گروه تروریستی باقی مانده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More