شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عناوین رسانه‌های عربی از چهارمین روز اعتراضات مردمی در ایران

رسانه‌های عربی، روز چهارم اعتراض‌های مردمی در شهرهای ایران را با تب‌وتاب بیشتری دنبال کردند.

الاهرام مصر، اسکای‌نیوز عربی، الشرق الاوسط و العربیه، ازجمله رسانه‌های عربی هستند که مهم‌ترین گزارش‌های خود را به روز چهارم اعتراضات ایران اختصاص داده‌آند.

وب‌سايت روزنامه‌ی الاهرام مصر، اعتراضات جاری در ایران را شبیه تظاهرات سال ۸۸ خوانده و گزارش خود را از حوادث ایران، با عنوان «ایران در آستانه جنبش سبزی دیگر» منتشر کرده است.

اسکای‌نیوز عربی، وابسته‌به امارات نیز به توئیت‌های دونالد ترامپ پرداخته و به‌نقل از رئیس جمهوری آمریکا نوشته است: «مردم ایران فهمیده‌اند که ثروتشان سرقت و صرف تروریسم می‌شود». اسکای‌نیوز عربی، تصویری از درگیری میان معترضان ایرانی و پلیس را به‌همراه اظهارات ترامپ، منتشر کرده است.

روزنامه‌ی شرق‌الاوسط نیز به اختلال در تلگرام و اینستاگرام در این ایران پرداخته و بستن این دو شبکه‌ی اجتماعی را برای مقابله با معترضان، موضوع اصلی گزارش خود قرار داده است.  

وب‌سایت تلویزیون الحدث، وابسته‌به عربستان سعودی نیز، بخش‌های از سخنان حسن روحانی خطاب به مردم معترض کشورش و انتقاد او از گفته‌های دونالد ترامپ در حمایت از معترضان ایرانی را منتشر کرده است.

وب‌سایت العربیه، در این زمینه، نسبت‌به دیگر رسانه‌های عربی، در پخش اخبار مربوط به ایران پیشی گرفته و بیشترین گزارش‌های خود را به حوادث چهار روز گذشته‌ی ایران اختصاص داده است.

الجزیره هم در چهارمین روز، رویه‌‌‌بی بی‌طرفانه‌تری اتخاذ کرده و به هردو موضع دولت، به نقل از حسن روحانی، و همچنین اعتراضات مردم، از طریق پخش ویدئوهای معترضان، پرداخته است.

خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا) همچون چهار روز گذشته، به حوادث ایران، حتی به سخنان حسن روحانی یا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران درباره‌ی اعتراضات، هیچ اشاره‌ای نکرده است.  

المنار، وابسته‌به حزب‌الله لبنان نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت، به نگاه یک‌سویه به حوادث ایران ادامه داده و در چهارمین روز اعتراضات، صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی این کشور را در محکومیت مواضع آمریکا در قبال حوادث ایران، منتشر کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More