شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان: قطع رابطه با قطر نشان داد که صبر ما به سر آمده است

 

 

وزارت خارجه‌ی عربستان روز شنبه دهم تیرماه، در صفحه رسمی توییتر خود نوشت که قطع رابطه با قطر «پیامی است به دوحه مبنی بر اینکه صبر ما به سر آمده است».

به گزارش تلویزیون «اسکای نیوز عربی» وزارت خارجه عربستان، بار دیگر تاکید کرد که درخواست‌ها از قطر، قابل مذاکره نیست.

عادل الجبیر وزیر خارجه‌ی عربستان روز ششم تیرماه در توئیتی گفته بود:« هیچ مذاکره‌ای با مقام‌های دوحه درباره فهرست درخواست‌هایی که کشورهای چهارگانه از قطر دارند ، صورت نخواهد گرفت».

وزارت خارجه عربستان در توئیتی تاکید کرد، «ریاض حمایت قطر از تروریسم و افراط‌گری و نیز در معرض خطر قرار گرفتن امنیت پادشاهی سعودی را نمی‌پذیرد».

وزارت خارجه عربستان تاکید کرده که «قطر به تعهدات خود پایبند نیست و به وعده‌هایش درباره توقف حمایت از تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی عمل نکرده است».

عربستان و کشورهای هم‌پیمان آن، قطر را به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن امنیت منطقه، متهم می‌کنند. این کشورها، برای عادی شدن روابط با دوحه، ۱۳ شرط را برای قطر تعیین کرده‌اند. فرصت ۱۰ روزه برای پاسخ به این شروط، فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.

از جمله شروط چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) از قطر، بستن شبکه الجزیره، کاهش روابط با ایران، پایان دادن به حمایت از گروههای نظیر «النصره»، «داعش» و «اخوان المسلمین» و بستن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه‌ی قطر، روز پنج شنبه گذشته، شروط چهار کشور عربی را «غیر واقعی» خواند و گفت که پذیرش این شروط غیرممکن است.

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More