شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان سعودی در حال بررسی توزیع واکسن کرونا میان کشورهای کم‌درآمد منطقه

عربستان سعودی می‌گوید در حال بررسی تنظیم برنامه‌ای برای توزیع واکسن کرونا میان کشورهای کم‌درآمد منطقه خاورمیانه و آفریقا است.

محمد جعدان، وزیر دارایی این کشور، روز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه در حاشیه جلسه مجازی رهبران جهان و مدیران بازرگانی داووس با اعلام این خبر گفت: «عربستان سعودی خود به فکر برنامه‌ای جدی برای ارائه حمایت و واکسیناسیون بیشتر است.»

او در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال‌تایمز اضافه کرد: «ما در حال مذاکره با بسیاری از شرکت‌های واکسن‌سازی هستیم که واکسیناسیون بیشتری به خصوص برای کشورهای کم‌درآمد در این قسمت از جهان و آفریقا مهیا کنیم.»

او در این زمینه به نام کشورهای مورد نظر اشاره نکرد، اما گفت کشورهای کم‌درآمدی مثل یمن قادر نخواهند بود تعداد کافی از جمعیت خود را سریعا و تنها از طریق کوواکس واکسینه کنند.

فایننشال‌تایمز نوشته پیشنهاد این برنامه جدید همزمان با ناامیدی از سرعت پایین کوواکس، برنامه سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون، مطرح می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت قرار است در چارچوب این برنامه برای توزیع دو میلیارد واکسن ویروس کرونا به ویژه در کشورهای فقیرتر تا پایان سال اقدام کند.

عربستان سعودی نخستین محموله واکسن خود را بیش از یک ماه پیش از شرکت فایزر-بیونتک دریافت کرد و به محض رسیدن آن کارزار واکسیناسیون عمومی خود را به راه انداخت.

سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان، پادشاه و ولیعهد این کشور، در دی‌ماه در مقابل دوربین رسانه‌ها واکسن فایزر را تزریق کردند.

عربستان سعودی تاکنون چندین میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت‌هایی از جمله فایزر-بیونتک تهیه کرده و همچنین نیز در پی ادامه تامین واکسن از طریق شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا است.

تاکنون بیش از ۳۶۷ هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده و نزدیک به شش هزار و ۳۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More