شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان سعودی به اجرای برنامه کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد

شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی جدید عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور به پیروی داوطلبانه از تصمیم کاهش تولید نفت که از سوی اوپک و اوپک‌پلاس اتخاذ شده، ادامه خواهد داد.

وزیر انرژی عربستان سعودی، روز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور، در پایان نشست وزرای سازمان اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت هم پیمان غیرعضو اوپک به رهبری روسیه که به ائتلاف «اوپک پلاس» معروف شده، گفت که انتظار می‌رود تولید نفت عربستان سعودی در ماه اکتبر به ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز برسد.

شاهزاده عبدالعزیز به تازگی با هدف سرعت بخشیدن به اصلاحات اقتصادی مورد نظر شاهزاده محمد‌ بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به وزارت انرژی این کشور منصوب شده است.

او ادامه داد: مذاکرات درباره کاهش بیشتر به نشست بعدی اوپک پلاس موکول شده است.

اعضای اوپک، روسیه و دیگر کشورهای غیر عضو در ائتلافی که از آن اوپک پلاس (OPEC+) یاد می‌شود در دسامبر گذشته با هدف حمایت از قیمت نفت خام، بر سر کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به توافق رسیدند.

شاهزاده عبدالعزیز گفت که این گروه درباره تاثیر هرگونه کاهش احتمالی در زمینه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عضو دیگر اوپک، در زمان وقوع آن بحث و بررسی خواهد کرد.

اشاره وزیر انرژی عربستان سعودی به احتمال پذیرفتن کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سوی دونالد ترامپ است که در روزهای اخیر مطرح شده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد که گروه اوپک پلاس درباره کاهش رشد اقتصادی نیز بحث کرده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین ارزیابی خود پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی، از برآورد قبلی این سازمان کم‌تر خواهد بود.

بر پایه این گزارش اوپک که روز چهارشنبه بیستم شهریور، منتشر شد نیاز به خرید نفت کشورهای عضو این سازمان، در سال ۲۰۲۰، در مجمع ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که از ارزیابی قبلی این سازمان کمتر است.

 اوپک، در گزارش خود به برخی از عواملی که موجب کاهش عمومی تقاضا خرید نفت در سطح جهان است هم اشاره می‌کند.

به باور کارشناسان اقتصادی، رقابت‌های تجاری چین و آمریکا، بر سر تشدید تعرفه‌ واردات کالاها، بحران «برگزیت» یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز رشد پایین اقتصاد جهانی، به عنوان دلایل  اصلی کاهش تقاضا خرید نفت معرفی می‌شوند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More