شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان سعودی ایران را به ادامه‌ حمایت ازحوثی‌ها متهم کرد

 

مقامات عربستان سعودی، روز شنبه ۳۰ دی‌ماه، از منهدم‌کردن یک موشک بالستیک دیگر حوثی‌ها خبر دادند. این موشک از خاک یمن، به‌سمت استان نجران در عربستان سعودی پرتاب شده بود.

به گزارش تلویزیون الحدث، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، در بیانیه‌ای گفت:« در ساعت دوازده و سی و هشت دقیقه‌ی ظهر به وقت محلی، نیروهای دفاع هوایی، یک موشک بالستیک پرتاب‌شده ازسوی حوثی‌های وابسته به ایران را ره‌گیری و منهدم کردند. این موشک از استان صعده در یمن، به‌سمت اراضی سعودی پرتاب شده است».

مالکی گفت موشک حوثی‌ها که توسط نیروهای دفاع هوایی سعودی منهدم شده، عمداً به‌سمت مناطق مسکونی در استان نجران پرتاب شده است.

سخنگوی ائتلاف عربی افزود: «این اقدام خصمانه‌ ازسوی حوثی‌های تحت حمایت ایران، ثابت می‌کند که تهران به حمایت از گروه حوثی‌ها ادامه می‌دهد».

آقای مالکی پرتاب موشک ازسوی حوثی‌ها به‌سمت خاک عربستان سعودی را نقض قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت و در تعارض با قانون بین‌الملل خواند.

سرهنگ مالکی در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود، بار دیگر خواستار اقدام جدی جامعه‌ی جهانی برای جلوگیری از قاچاق موشک‌های بالستیک و سلاح توسط ایران به حوثی‌ها شد.

گروه انصارالله وابسته به حوثی‌ها، پیش‌تر از پرتاب موشکی بالستیک به‌سمت یک پادگان ارتش عربستان سعودی خبر داده بود.   

تلویزیون المسیره وابسته به حوثی‌ها اعلام کرد که نیروی موشکی گروه انصارالله، یک موشک بالستیک میان‌برد به‌سمت پادگان نجران سعودی پرتاب کرد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان، از ماه مارس ۲۰۱۵، به منظور حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری قانونی یمن، علیه حوثی‌ها در این کشور، وارد جنگ شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More