شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عادل الجبیر : به فشارهای خود برای تغییر رفتار ایران ادامه خواهیم داد‎

 

عادل الجبیر، وزیر خارجه‌ی عربستان سهودی، در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ، ایران را به حمایت از تروریسم در سراسر جهان متهم کرد و گفت که عربستان سعودی، به فشارهای خود برای تغییر رفتار ایران ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه‌ی عربستان سعودی، روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن، در سخنرانی خود در نشست  مونیخ، با اشاره به این‌که «مشکلات منطقه با انقلاب خمینی شروع شد»، گفت: «پشت بسیاری از حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان، ایران قرار دارد».

او همچنین افزود که انقلاب سال ۷۹ میلادی در ایران‌، «جرقه‌ی طایفه‌گرایی» در منطقه بود.

عادل الجبیر در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ گفت که  ایران به تعهدات بین‌المللی خود در منطقه پای‌بند نیست و مدعی شد که این کشور، «گروه‌هایی را که به مواضع عربستان حمله‌ی موشکی کرده‌اند، مدیریت کرده است».

جبیر درپی ادعای حمایت ایران از گروه‌های «تروریستی»، همچنین افزود که بن‌لادن، رهبر پیشین القاعده، در ایران پناهگاه امنی داشت.

او با انتقاد از طرح مسأله‌ای با عنوان «صدور انقلاب» در قوانین ایران، به نقش این کشور در آن‌چه که «بی‌ثبات کردن سوریه، عراق، یمن و لبنان» خواند، اشاره کرد.

وزیر خارجه‌ی عربستان سعودی، با ذکر این‌که ایران بیش‌از ۹۰ درصد مواد منفجره‌ی استفاده‌شده در حملات متعدد در منطقه را تأمین می‌کند، گفت که ایران باید سیاست‌های خود را تغییر دهد.  

جبیر اعلام کرد که برای رسیدن به این منظور، «به فشارها بر ایران برای تغییر رفتارش ادامه خواهیم داد». او همچنین با اشاره به عدم تمایل عربستان سعودی به نقض موازین بین‌المللی، تأکید کرد که این کشور به ایران حمله نخواهد کرد. او افزود که اگر ایران می‌خواهد با آن به‌صورت عادی برخورد شود، این کشور نیز باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.  

 

  • جبیر: ایران به‌طور مرتب، عربستان سعودی را هدف حملات سایبری هدف قرار می‌دهد

عادل الجبیر، همچنین روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه، در گفت‌‌وگو با شبکه‌ی تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» CNBC، در حاشیه‌ی اجلاس امنیتی مونیخ، مدعی شد که ایران همواره و به‌صورت هفتگی، عربستان سعودی را هدف حملات سایبری هدف قرار می‌دهد و افزود:«ایران یکی از خطرناک‌ترین کشورها در زمینه‌ی انجام حملات سایبری است».

با بالا‌رفتن تهدیدات سایبری در جهان، امنیت سایبری - اینترنتی یکی از مسائل مطرح در مباحث کنفرانس امنیتی امسال مونیخ است.

وزیر خارجه‌ی عربستان سعودی همچنین در گفت‌‌وگو با رسانه‌ها که در محل نشست امنیتی مونیخ حضور دارند، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، گفت: «این بخش از برجام که پس از ده‌سال، به ایران اجازه‌ی تولید اورانیوم می‌دهد، باید لغو شود».

او خواستار افزودن مواردی به توافق هسته‌ای برای کنترل ایران در رابطه با برنامه‌ی موشکی‌اش و نیز تروریسم شد.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More