شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ظریف: اتهامات آمریکا علیه ایران را به سازمان ملل ارجاع می‌دهیم

 

 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان‌ملل درخصوص شلیک موشک‌ نیروهای حوثی به ریاض و این‌‌که آن موشک‌ها ساخت ایران بوده، «از شکایت ایران به سازمان ملل» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بامداد ۲۶ آذر، در ایمیلی به خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: «طرف ایرانی علیه ادعای مطرح‌شده ازسوی آمریکا درمورد تحویل تسلیحات به یمن، به سازمان ملل شکایت می‌کند».

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در روزهای اخیر، قطعاتی از یک موشک ساخت ایران را نمایش داده و اعلام کرده است که «این موشک، توسط نیروهای انصارالله در یمن، به‌سوی فرودگاه ریاض در عربستان پرتاب شده است».

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر، با برگزاری یک نشست خبری در پنتاگون، ایران را به ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی علیه ایران شد. او در این نشست خبری، موشکی را به خبرنگاران نشان داده که به گفته‌ی او از عربستان، به واشنگتن انتقال داده شده است.

محمدجواد ظریف،  اظهارات نیکی هیلی را در این مورد، «اتهامات بی‌پایه» علیه ایران دانست و  گفت: «آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر حضور خود در منطقه و اقداماتی که می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود، اتهامات بی‌پایه‌ای را با نشان دادن یک تکه آهن علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند».

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این مورد تأکید کرد: «در اینکه صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت، شکی نیست و حتی برای غربی‌ها هم در این خصوص، قانع‌کننده نبوده است».

ظریف در این مورد تصریح کرد: «اهداف این صحبت‌ها بیشتر برای به‌فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه، به‌خصوص در یمن صورت می‌گیرد».

همزمان، مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفت: «اظهارات خانم هیلی را به‌حساب بی‌اطلاعی و عدم درک او از مسائل نظامی و تسلیحاتی بگذارید».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مسعود جزایری، ضمن اشاره به این‌که «اگر آمریکایی‌ها از سطح توان بالای تکنولوژی موشکی مقاومت یمن اطلاع داشتند، از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند»، تصریح کرد که آمریکا توان اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و «مقاومت یمن»را ندارد.

او در عین حال، هشدار داد: « تنها راه برون‌رفت آمریکا از دشواری‌هایی که در آن گرفتار شده است، تغییر رفتار جدی و توقف اقدامات جنگ‌طلبانه و جنایت‌کارانه‌اش در اقصی نقاط جهان است».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More