شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طولانی‌ترین پرواز مستقیم مسافربری از نیویورک به سیدنی با موفقیت انجام شد

اولین پرواز مستقیم هواپیمایی کانتاس استرالیا از نیویورک به سیدنی ساعت ۷:۴۲ دقیقه بامداد به وقت محلی بعد از ۱۹ ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز، با موفقیت در فرودگاه سیدنی فرود آمد.

‏این اولین پرواز مستقیم و بدون توقف یک هواپیمای مسافربری است که با ۵۰ مسافر و خدمه از نیویورک به سیدنی انجام شد.

‏هواپیمای جدید شرکت هواپیمایی کانتاس که یک بوینگ ۹-۷۸۷ است صبح یک‌شنبه طی یک سفر ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر بعد از ۱۹ ساعت و ۱۵ دقیقه با موفقیت در سیدنی به زمین نشست.

‏آلن جویس، مدیر اجرایی هواپیمایی کانتاس درباره این پرواز گفت: «این یک لحظه واقعا تاریخی برای شرکت هواپیمایی کانتاس، برای هواپیمایی استرالیا و برای حمل و نقل هوایی جهان است.»

‏این شرکت هواپیمایی همچنین قصد دارد یک پرواز بدون توقف از لندن به سیدنی را تا پیش از پایان سال‌جاری میلادی آزمایش کند تا بتواند در مورد شروع پرواز مسیرها، که قرار است از سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ آغاز شود، تصمیمگیری کند.

‏تاکنون هیچ هواپیمای مسافربری چنین مسافرتی فوق‌العاده طولانی را با بار و مسافر انجام نداده بود. برای چنین پروازی، هواپیما با حداکثر سوخت و محدودیت ویژه‌ای برای بار مسافران سفر خود را آغاز کرد.

‏در این پرواز دانشمندانی برای بررسی تاثیر پرواز بر مغز خلبانان و گروه کوچکی از مسافران حضور داشتند و چگونگی خواب، مصرف غذا و فعالیت‌های بدنی و ذهنی سرنشینان هواپیما را بررسی کردند.

‏در سال‌های اخیر، با افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و بهبود عملکرد هواپیماها، شرکت‌های هواپیمایی به طور فزاینده‌ای به دنبال مسافرت‌های طولانی مدت هستند.

‏انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یاتا، پیش‌بینی کرده است که تعداد مسافران سالانه جهان از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در سال‌جاری به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۷ خواهد رسید.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More