شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طوفان ایرما با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به فلوریدا رسید

 

طوفان ایرما با وزش باد به سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به سواحل فلوریدا رسیده و مسئولان آن را «وحشتناکترین طوفان در تاریخ ثبت شده» این ایالت خوانده‌اند.

بیش از 8 میلیون نفر از اهالی این ایالت که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند در مسیر این طوفان سهمگین قرار گرفته‌اند که از محل سکونت خود به ایالت‌های شمالی‌تر آمریکا گریخته‌اند. به تعداد محدودی که در پناهگاه‌های زیرزمینی مانده‌اند اخطار شده است که این طوفانی «کشنده و قاتل» است و مسئولیت زنده ماندن آنها به خودشان مربوط است.

فرماندار ایالت فلوریدا با گفتن اینکه شهرهای مورد اصابت این طوفان اکنون به «مناطق ارواح» تبدیل شده از این بابت «اظهار رضایت» کرده زیرا این بدان معنی است که مردم ایالت هشدارهای دولتی را جدّی گرفته و از آنجا فرار کرده‌اند.

سازمان‌های امداد مانند صلیب سرخ و یونیسف واحدهای نجات و اورژانس خود را در سراسر فلوریدا بسیج کرده‌اند و نگرانی دارند که دامنه طوفان پس از فلوریدا به شهرها و استان‌های جنوبی آمریکا برسد.

در لندن وزارت خارجه بریتانیا به خاطر عدم کمک‌رسانی کافی مورد انتقاد شدید مسئولان جزایر کارائیب و جزایر ویرجین بریتانیا قرار گرفته است.

این جزایر بخشی از کشورهای تحت‌الحمایه بریتانیا هستند و طوفان ایرما تاکنون 23 تن از اهالی آنها را کشته است.

خبرهای رسیده حاکی است با پیشرفت طوفان به سمت فلوریدا حدود۴۳۰ هزار منزل با قطع برق مواجه شدند. همچنین سرعت وزش این طوفان تا قبل از تغییر مسیر به سمت منطقه شمال غربی ساحل فلوریدا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

پیش از این و در روز شنبه  طوفان ایرما در کوبا با سرعت ۲۵۶ کیلومتر درساعت (براساس گزارش رسانه‌های دولتی)رخ داده بود و در پی آن ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند. این شدیدترین طوفانی بعد از سال ۱۹۳۲ در کوبا است.

بر اساس گزارش وب سایت ردیابی پرواز  روز شنبه بیش از دو هزار پرواز رفت و برگشت به فلوریدا لغو شده و همچنین فرار میلیونها نفر با وسایل نقلیه شخصی باعث توقف تردد وسایل نقلیه عمومی زمینی در مسیرهای منتهی به فلوریدا شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More