شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طوفان «هاروی» به ایالت تگزاس آمریکا رسید/ قطع برق بیش از ۲۵۰هزار مشترک

 

قوی‌ترین طوفان ۵۰ سال گذشته در آمریکا، روز شنبه ۴ شهریورماه، به ایالت تگزاس رسید.

برخورد این طوفان با سرعت بیش از ۲۱۰کیلومتر در ساعت به سواحل تگزاس، باعث بروز سیلی فاجعه‌بار در این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های تولید برق گفته‌اند که در اثر این طوفان، برق بیش از ۲۵۰هزار مشترک قطع شده است.

در ساعات اولیه‌، ساکنین و نیروهای اورژانس، به دلیل شدت طوفان، امکان خروج نداشتند.

طوفان «هاروِِی» قوی‌ترین طوفانی است که ایالت تگزاس را از سال ۱۹۶۱ تابه‌حال، درنوردیده است.

ایالت تگزاس، مرکز صنعت نفت و گاز آمریکاست.

به‌نظر می‌رسد که شهر راکپورت در این ایالت، یکی از سخت‌ترین طوفان‌ها را تجربه کرده باشد.

پیش از طوفان، شهردار این شهر از مردم خواسته بود تا اسم خود را برروی بازوی خود بنویسند، تا در صورت مرگ، امکان شناسایی آن‌ها وجود داشته باشد.

استیو سیمز، رئیس آتش‌نشانان داوطلب این شهر گفت: «در حال حاضر، ما به دلیل شدت طوفان، امکان خروج از سازمان را نداریم».

او افزود: «ما اخبار ضدونقیض بسیاری شنیده‌ایم؛ ولی تا اطمینان کامل از شرایط و حضور در محل، نمی ‌توانیم چیزی را تأیید کنیم. ما خود را برای روبرو شدن با هر مشکلی آماده کرده‌ایم؛ ولی هنوز از آن‌چه اتفاق افتاده، اطلاعی نداریم».

براساس گزارش‌های منتشرشده ازسوی رسانه‌های محلی، ساختمان‌های این شهر که از بعضی از آن‌ها به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شده، آسیب جدی دیده‌اند.

شبکه‌ی برق، اینترنت و خطوط تلفن همراه شهر قطع شده است.

قریب‌به دوسوم جمعیت این شهر، به‌ویژه سالمندان، پیش از وقوع طوفان تخلیه شده‌اند.

در ساعات آغازین روز شنبه، از شدت این طوفان کاسته شد .

«مرکز ملی طوفان‌های ایالات متحده» گفت: این طوفان با سرعت ۲۱۰کیلومتر بر ساعت، در جنوب غربی هیوستون حرکت می‌کرده است. آخرین گزارش‌های هواشناسی حاکی از این است که این طوفان، مسیر خود را به‌سمت خلیج مکزیک تغییر داده و روز سه‌شنبه مجدداً به‌سمت شمال حرکت خواهد کرد.

این مرکز گفت که در چند منطقه در جنوب شرقی تگزاس، تقریباً ۲۵۴میلیمتر باران باریده است. «سازمان ملی هواشناسی»، از وقوع سیل‌های مخرب در بعضی از بخش‌های این منطقه خبر داده است.

بیش از شش‌میلیون نفر در مسیر طوفان هاروی قرار دارند. عظیم‌ترین پالایشگاه‌های آمریکا در تگزاس نیز در مسیر این طوفان بوده و این موضوع، باعث افزایش قیمت بنزین شده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست نیز قوانین مربوط به مشخصات بنزین تولیدی توسط این پالایشگاه‌ها را تعدیل کرده، تا از افزایش قیمت آن جلوگیری کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که با اولین فاجعه‌ی طبیعی بعد از انتخابش به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا روبروست، در توئیتی اعلام کرد که پیش از وقوع طوفان، مصوبه‌ای را در رابطه با استفاده از تمامی توان دولت در برخورد با عواقب این طوفان به امضا رسانده است.

 

 

ترامپ در توئیتی دیگر، روز شنبه خطاب به آژانس فدرال مدیریت بحران گفت:« تلاش شما بی‌نظیراست؛ جهان مشغول تماشای شماست.»

 

 

در حالی‌که هزاران‌نفر از شهر‌های در مسیر طوفان، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، بسیاری از مردم نیز با ذخیره‌کردن مواد غذایی و سوخت و استفاده از کیسه‌های شنی در محل سکونت خود باقی مانده‌اند.

طوفان «هاروی»، پس از طوفان «ویلما» در سال ۲۰۱۵،  اولین طوفان عظیمی است که  مرکز آمریکا را هدف قرار داده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More