شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طرح کمکی کانادا برای مردم و کسب‌و کارها در زمان شیوع کرونا

کانادا میزان کمک‌‌‌ برای مقابله با ضررهای ناشی از کرونا را تا حدود دوبرابر اعلام شده قبلی افزایش داده است تا مردم و کسب‌ و کارهای این کشور در شرایط شیوع کرونا، فشار اقتصادی کمتری را متحمل شوند.

ارزش این بسته حمایتی ۳۶ میلیارد دلاری که روز چهارشنبه به تصویب پارلمان رسید، نسبت به طرح کمکی ۱۸/۹ میلیاردی که هفته گذشته اعلام شده بود، حدودا دوبرابر افزایش یافته است.

تاکنون سه هزار و ۴۰۰ کانادایی به کرونا مبتلا شده و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. طی یک هفته اخیر، یک میلیون نفر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

ششرکت‌های نفتی برای ادامه فعالیت خود از دولت تقاضای پول و اعتبار کرده‌اند. در این میان ضرر احتمالی به بانک‌های کانادا می‌تواند سخت‌تر از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ باشد. این طرح کمکی همچنین۳۸/۶ میلیارد دلار نیز معافیت مالیاتی در نظر گرفته است.

علاوه بر طرح کمکی روز چهارشنبه، دولت در نظر دارد در روزهای آینده نیز طرح‌های حمایتی بیشتری را ارائه کند. در این میان استان انتاریو، به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا، با بیشترین کسری بودجه مواجه شده است.

به گفته جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، طرح کمکی تصویب شده، علاوه بر کمک به رونق بخش‌های مختلف اقتصاد، به هر نفر که در اثر کرونا دچار ضرر شده است ماهیانه هزار و  ۴۰۰ دلار کمک ارائه می‌کند و  بازپرداخت وام‌های دانشجویی به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد. 

همچنین تا روز ۱۸ فروردین، یک پرتال راه‌اندازی خواهد شد تا افرادی که کار خود را از دست داده یا قادر به کار کردن نیستند بتوانند برای دریافت حقوق ماهیانه ثبت نام کنند. این پورتال به مدت چهار ماه فعال خواهد بود.

ترودو گفت: «در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار نفر برای کرونا مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در همین راستا کانادا قصد دارد تولید تجهیزات پزشکی خود را افزایش دهد.»

سازنده لوازم ورزشی بائور هاکی قصد دارد خط تولید کلاه‌ ورزشی هاکی را به صفحه محافظ صورت برای کادر درمانی تغییر دهد. تولیدکنندگان بزرگ پوشاک همچون کاناداگوس و گپ نیز قصد دارند به تولید تجهیزات پزشکی اقدام کنند.

مقامات از کسانی‌که وارد کانادا می‌شوند خواسته‌اند، خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند و در غیر این‌صورت با جریمه مالی و اتهام کیفری مواجه خواهند شد.

پارلمان کانادا تقاضای دولت را برای اختیار خرج کردن اضطراری و بدون تصویب نمایندگان تا پایان سال ۲۰۲۱ رد کرد و مدت این اختیارات را به شش ماه محدود کرده است.

همچنین یک کمیته پارلمانی متشکل از نمایندگان اپوزیسیون بر نحوه خرج کردن کمک‌ها نظارت خواهد کرد.  

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More