شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طرح کاخ سفید برای الزامی کردن ماسک با هدف کنترل شیوع کرونا

کاخ سفید در نظر دارد برای آن‌دسته از شهرهای آمریکا که کانون شیوع کرونا هستند دستورالملی صادر کند که شهروندان را ملزم کند برای جلوگیری از شیوع کرونا صورت خود را بپوشانند.

دولت آمریکا تا این مرحله در قبال الزامی کردن ماسک موضع ثابتی نداشت. در ابتدای امر، مسئولان از مردم می‌خواستند تنها درصورتی‌که علایم کرونا داشته باشند ماسک بزنند. اما در روزهای اخیر مسئولان از این موضع فاصله گرفته و در حال بررسی روش‌های جدیدتری هستند.

 آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در جهان دارد و در بخش‌های زیادی از این کشور مردم، به جز در موارد ضروری، اجازه خروج از منازل خود را ندارند.

آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، تاکید می‌کند که طرح ممنوعیت خروج از منزل باید در همه جای آمریکا اجرا شود.

قرار است از هفته آینده بیش از ۹۰ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد بشوند. این درحالی‌ است که مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

درحالی‌که مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا تخمین می‌زنند ۲۵ درصد مبتلایان به کرونا ممکن است هیچ علایمی از خود بروز ندهند، یافته‌های جدید نشان می‌دهند که کرونا نه تنها از طریق سرفه و عطسه، بلکه حتی از طریق تنفس هم می‌تواند منتقل شود.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه گفت دولت وی به زودی دستورالعمل پوشیدن ماسک را صادر خواهد کرد. در همین حال برخی شهرها مدتی است از شهروندان خود خواسته‌اند که صورت‌های خود را بپوشانند.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، روز پنج‌شنبه دستورالعملی جدید صادر کرد که در آن از شهروندان خواسته شده برای جلوگیری از شیوع کرونا بدن خود را بپوشانند.

اریک گارستی، شهردار لس‌آنجلس، روز چهارشنبه از ساکنین این شهر تقاضایی مشابه کرد. در عین حال او از شهروندان خواست از پوشیدن ماسک پزشکی یا جراحی خودداری کنند.     

در شهر لاریدو تگزاس، در صورتی‌که شهروندان در مکان‌های عمومی دهان و بینی خود را نپوشانند تا هزار دلار جریمه خواهند شد.

در همین حال،دبورا برکس، هماهنگ‌کننده کارگروه مقابله با کرونای دولت آمریکا، هشدار داده است که استفاده از ماسک جایگزینی برای سایر روش‌های پیشگیرانه نیست و مردم باید علاوه بر ماسک زدن، کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی دیگر نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دستها و عدم لمس کردن صورت را نیز رعایت کنند.

مدل‌های احتمال نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به بیش از صدهزار نفر برسد.

آمریکا با ۲۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر مورد ابتلای ثبت شده، بیشترین تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ را در جهان دارد. تعداد جان‌باختگان نیز در آمریکا به پنج‌هزار و ۹۰۸ نفر رسیده است. این در حالی‌است که دولت آمریکا برای هفته‌های آینده ارقام بسیار بالایی از ابتلا و فوت را پیش بینی کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More