شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شیوع کرونا در جهان: افزایش در ایتالیا و کره جنوبی، کاهش در چین

 

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا و کره جنوبی افزایش داشته، این در حالی است که چین از روند نزولی شیوع این ویروس به ویژه در شهر پکن خبر داده است.

بر اساس آخرین آمار که روز دوشنبه پنجم اسفند اعلام شده، تعداد مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی با ۲۳۱ مورد تازه، به ۸۳۳ مورد افزایش یافته است. یکی از شهرهای این کشور در قرنطینه قرار گرفته و دو شرکت بزرگ هواپیمایی کره‌ای نیز پروازهای خود را تا ماه آینده به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در ایتالیا نیز در حالی که تا پیش از روز جمعه فقط سه نفر به کرونا مبتلا شده بودند، اکنون تعداد مبتلایان به ۱۵۰ مورد رسیده و پنج نفر نیز از آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اما در چین، برای اولین بار از زمان آغاز شیوع کرونا در این کشور، مناطقی از جمله شانگهای و پکن، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر نکرده‌اند.

به استثنای استان هوبئی، که کانون ویروس کرونا در چین است، در خارج از مرزهای این استان فقط یازده مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. تاکنون نزدیک به ۷۷هزار نفر در چین که اغلب آنان از ساکنان استان هوبئی هستند، به کرونا مبتلا شده‌اند و از این میان بیش از ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع کرونا در چین و قطع راه‌های ارتباطی با برخی از شهرهای این کشور، موجب عدم دسترسی بسیاری از کارخانه‌های صنعتی به ویژه خودروسازی به قطعات مورد نیاز خود که در چین تولید می‌شود، شده است.

همچنین شیوع کرونا موجب سقوط بازارهای بورس و بهای نفت شده و سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن‌تری مثل طلا روی آورده‌اند. به همین دلیل، نفت ۴ درصد از قیمت خود را از دست داده، ولی قیمت طلا به بالاترین میزان خود طی هفت سال گذشته رسیده است. 

اما افزایش شیوع کرونا در کره جنوبی موجب شده که ارزش پول ملی این کشور به پایین‌ترین میزان خود از ماه اوت تاکنون برسد.

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا در خارج از چین ابراز نگرانی کرده و گفته که اپیدمی ویروس کرونا همچنان یک فوریت بین‌المللی است. همچنین این سازمان نسبت به نبود مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهایی که نظام درمانی آنان چندان قدرتمند نیست، ابراز تردید کرده است.

با این حال، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار پرهیز از هرگونه نتیجه‌گیری عجولانه در این زمینه شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More