شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شکایت قطر از بحرین در شورای امنیت به اتهام «نقض حریم هوایی»

 

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از شکایت دوحه علیه بحرین در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به اتهام «نقض حریم هوایی» آن کشور خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، قطر روز چهارشنبه هشتم اسفندماه، بدون ذکر جزئیات، اعلام کرده است که حادثه نقض حریم این کشور ازسوی بحرین، یکشنبه گذشته (پنجم فروردین‌ماه) اتفاق افتاده است.

خبرگزاری «قنا» ،نقض حریم هوایی قطر را «خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی» خوانده است.

دو روز پیش‌تر، مقامات هوانوردی کشورهای امارات و بحرین، اعلام کردند که دو جنگنده قطری، به‌شکل خطرناکی به دو هواپیمای مسافربری امارات نزدیک شده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که شکایتی علیه قطر به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهند کرد.

در مقابل، قطر این اتهام را رد کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرده، «امارات به‌دنبال آن است که بر نقض متعدد حریم هوایی قطر، سرپوش بگذارد».

دولت‌های عربستان، مصر، امارات و بحرین، پانزدهم خردادماه سال گذشته، پس از متهم‌کردن قطر به حمایت از «تروریسم»، روابط خود با دوحه را قطع کردند.

قطر اتهامات واردشده را رد کرده و گفته که این چهار کشور، به‌دنبال آن هستند تا دوحه را به اتخاذ سیاست‌های مشابه آن‌ها در منطقه، مجبور کنند.

اختلاف قطر با همسایگانش، زمانی گسترش یافت که دوحه، مواضعی متفاوتی نسبت‌به اوضاع سیاسی مصر و حمایت از اخوان المسلمین اتخاذ کرد. رسانه‌های قطری ازجمله الجزیره، آشکارا عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر را «کودتاگر» می‌خوانند؛ درحالی‌که او به‌شدت ازسوی هم‌پیمانان عربستان سعودی به‌ویژه امارات حمایت می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More