شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار لندن: نمی‌دانم دعوای ترامپ با من بر سر چیست

صادق خان شهردار لندن امروز شنبه 7 مرداد به روزنامه گاردین (The Guardian) گفته است او مطمئن نیست که «دلخوری» دونالد ترامپ از وی برای چیست.

صادق خان که این هفته یک سال از انتخاب او به عنوان نخستین شهردار مسلمان لندن می گذرد در مصاحبه‌ای به این مناسبت به گاردین گفته است: «متأسفانه سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. حمله تروریستی در بیرون ساختمان پارلمان و کشته شدن یک افسر پلیس، حملات تروریستی در لندن بریج و فینزبری پارک و فاجعه آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل. با اینکه من در شغل حرفه‌ای قبلی خودم به عنوان یک وکیل و نماینده پارلمان روزهای سختی داشته‌ام، اما این یک سال گذشته واقعاً وحشتناک گذشته است.»

صادق خان به گاردین گفته است که وی در مواقعی حتی نمی‌دانسته در سخنانش نسبت به این واقع باید چه بگوید که امیدواری و آرام‌بخشی به مردم را در آنها تشویق کند.

او می‌گوید: «من پس از هر یک از این حوادث مجبور بودم پیش خودم خیلی فکر کنم که باید چه حرفی بزنم. برای من به عنوان یک مسلمان حتی سخت‌تر بود که در مورد حملات تروریستی توسط افراطیون مذهبی بتوانم حرفی بزنم. من می‌خواستم بگویم که این اعمال را به اسم من و مسلمان‌ها نگذارید. من نمی‌خواستم که مسلمان‌ها فکر کنند که آنها مسئول این جنایات هستند و باید از بابت آن پوزش‌خواهی بکنند. واکنشی که من از سوی مسلمانان دریافت کردم مرا قانع ساخت که من درست حرف زده‌ام.»

به گفته گاردین، یکی از معدود کسانی که از صادق خان انتقاد کرده است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.

ترامپ پس از حمله تروریستی به لندن بریج با ارسال توئیتی گفته بود: «حداقل 7 نفر کشته و 48 زخمی در یک حمله تروریستی ولی شهردار لندن می‌گوید نگران نباشید».

گاردین می‌نویسد: «ترامپ موضوع را اشتباه فهمیده بود. منظور صادق خان این بود که مردم انگلیس از حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در سطح شهر پس از آن حمله تروریستی نگران نباشند. اما ترامپ دوباره یک توئیت فرستاده بود و در آن گفته بود پاسخ خان یک «بهانه بی‌معناست».

اما صادق خان می‌گوید او واقعاً از این مواضع ترامپ حیرت‌زده است.

او می‌گوید: «من از درگیر شدن در این دیالوگ با دونالد ترامپ خودداری می‌کنم. چون شغل من خدمت در مقام شهرداری لندن به مردم این شهر است. من به راستی نمی‌دانم ترامپ و پسرش برای چه با من سر ناسازگاری دارند. ما بچه مدرسه‌ای که نیستیم. او رئیس جمهوری آمریکاست و من نمی‌دانم دعوای او با من بر سر چیست.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More