شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۸میلیون نفر گذشت؛ شیوع موج جدید کرونا در چین

شیوع دوباره کرونا در چین، به عنوان اولین کانون شیوع این بیماری، در حالی رخ می‌دهد که در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز هشت‌ میلیون نفر گذشته و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۴۳۶ هزار نفر رسیده است. در این میان، سرعت شیوع کرونا در آمریکای لاتین و ایالات متحده از جاهای دیگر بیشتر است و چین موج جدیدی از کرونا را در پکن گزارش کرده است.

همچنین پس از مشاهده ۷۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در پکن طی چهار روز گذشته، در چندین منطقه پایتخت مدارس تعطیل شدند و از مردم خواسته شد تا آزمایش کرونا بدهند. گفتنی است که  در این مناطق ایستگاه‌های بازرسی امنیتی نیز برپا شده است و حدود ۱۰۰ صدهزار کادر مقابله با همه‌گیری در هفت‌هزار و ۲۰۰ محله شهر در حال فعالیت هستند.

موج جدید شیوع کرونا در چین از بازار شین‌فادی پکن، که بزرگ‌ترین بازار سبزیجات آسیا است، آغاز شده است و با توجه به حضور شرکت‌ها و مراکز اقتصادی بزرگ در پکن، شیوع کرونا در این شهر چشم‌انداز اقتصادی چین را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش رویترز، بازار شین فادی از نظر اندازه ۲۰ برابر بزرگتر از بازار ووهان است که اولین موارد کرونا در آن مشاهده شده بود.

گزارش موارد جدید باعث شده بسیاری از مکان‌ها در پکن برای مقابله با شیوع کرونا اقدامات سختگیرانه‌ای وضع کنند. از جمله این کارها می‌توان به برپایی ایستگاه‌های بازرسی ۲۴ ساعته، تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشی و سنجش دمای بدن در بازارها، فروشگاه‌ها و دفاتر کار اشاره کرد.     

همچنین از ساکنان اطراف بازار شین فادی خواسته شده از تجمع خودداری کنند و در برخی منطقه‌ها عملیات بازرسی منزل به منزل آغاز شده تا افرادی که به تازگی به بازار شین‌فادی رفته‌اند شناسایی شوند.

در حال حاضر ۱۱ محله اطراف شین‌فادی و ۱۰ محله در اطراف یک بازار دیگر که ۹۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند به طور کامل بسته شده‌اند.

روز گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد مقامات چینی شیوع دوباره کرونا را به این سازمان اطلاع داده‌اند و تحقیق و تفحص در این زمینه را آغاز کرده‌اند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، زنجیره ژنتیکی این شیوع به زودی شناسایی خواهد شد.

رویترز به نقل از یک متخصص بیماری‌های همه‌گیر در دولت چین گزارش داده که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد موارد مشاهده شده در بازار شین‌فادی از اروپا آمده‌اند.    

بسیاری از دولت‌های محلی در سراسر چین به ساکنین خود هشدار داده‌اند از سفرهای غیرضروری به پکن خودداری کنند و کسانی را که از پکن می‌آیند ملزم کرده‌اند که خود را قرنطینه کنند.

در حال حاضر، تعداد مبتلایان به کرونا در چین بیش از ۸۴ هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان به چهار هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که بنابر آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز هشت‌ میلیون نفر گذشته است و آمریکا با بیش از ۲۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به کرونا، ۲۰ درصد از موارد ابتلا در جهان را به ثبت رسانده است.

برزیل نیز با بیش از  ۸۸۸ هزار و ۲۰۰ نفر دومین کشور از نظر میزان ابتلا به کرونا است.

از سوی دیگر آمریکا با بیش از ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر جان‌باخته و برزیل با نزدیک به ۴۴ هزار نفر، بیشترین تعداد مبتلایان را به ثبت رسانده‌اند.

این درحالی است که نگرانی ها از موج دوم کرونا بعد از بازگشایی اقتصادی همچنان وجود دارد. 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More