شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک از ۱۲۰ کشته گذشت؛ صدها نفر همچنان مفقودند

شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک همچنان رو به افزایش است و تلاش‌‌های نجات و امداد در این دو کشور و همچنین کشورهای هلند و لوکزامبورگ ادامه دارد.

در آلمان تعداد کشته‌ها به دست‌کم ۱۰۳ نفر رسیده است. وزیر کشور بلژیک نیز مرگ دست‌کم ۲۰ تن در این کشور را تایید کرد.

همچنین تعداد کسانی که در آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ از سرنوشت‌شان خبری نیست به صدها نفر بالغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از خانه‌ها و چند روستا در غرب آلمان بر اثر سیل ویران شده‌اند.

سیل اخیر در آلمان بدترین فاجعه طبیعی در این کشور پس از جنگ جهانی دوم توصیف شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که برای دیدار با مقام‌های آمریکا به واشینگتن سفر کرده است گفت: «نگرانم که در روزهای آینده شاهد گسترش فاجعه باشیم.»

مقام‌های بلژیک نیز از ۲۰ کشته و دست‌کم۲۰ مفقود در این سیل خبر داده‌اند.

نخست وزیر بلژیک سه‌شنبه آینده را در این کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

این سیل بخش‌هایی از هلند و لوکزامبورگ را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد، اما هنوز آماری از قربانیان احتمالی سیل در این دو کشور منتشر نشده است.

بیشترین تلفات سیل در مناطق غربی آلمان بوده و فقط در ایالت راینلاند-فالتس که بیشترین خسارت را دیده، آمار قربانیان در روز جمعه از ۲۸ کشته به ۶۰ نفر افزایش یافت.

به گفته مقام‌های این ایالت، از سرنوشت ۱۳۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل‌زده اطلاعی در دست نیست اما به دلیل قطع خطوط تلفن در برخی مناطق، ممکن است آنها زنده باشند.

در نزدیکی شهر کلن نیز سیل و همچنین رانش زمین چندین کشته و مفقود برجای گذاشته است.

مقام‌های کلن نیز گفته‌اند تعداد مفقودان در این منطقه شاید به حدود ۴۰ تا ۶۰ نفر برسد اما این نگرانی هست که وضعیت بدتر از این برآورد باشد.

سیل اخیر موضوع گرمایش زمین و پیامدهای تغییرات اقلیمی به یکی از محورهای بحث‌های انتخابات پارلمانی آلمان تبدیل شده است.

انتخابات پارلمانی آلمان قرار است کمتر از دو ماه دیگر برگزار شود و آنگلا مرکل قدرت را به جانشین خود واگذار کند.

برخی مناطق آلمان شاهد رکوردهای جدید بارش در یک قرن اخیر بوده‌اند و به گزارش سازمان جهانی هواشناسی، در بعضی مناطق در مدت فقط دو روز به اندازه دو ماه بارندگی صورت گرفت.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More