شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا از دو میلیون نفر گذشت

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد. شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده از مرز دو میلیون نفر گذشت و تعداد جان‌باختگان در سراسر جهان نیز به مرز ۴۱۷ هزار نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، داده‌های جدید نشان می‌دهد پس از پنج هفته کاهش پیاپی مبتلایان به کرونا، آمار شیوع کرونا اخیرا رو به افزایش گذاشته که دلیل این امر آغاز روند بازگشایی، افزایش تعداد آزمایش‌ها و نیز عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طی تظاهرات نژادپرستی در دو هفته اخیر عنوان شده است و پیشرفت ابتلا به کرونا در بیست و یک ایالت رو به رشد است. 

آمریکا در حال حاضر بیشترین تعداد آزمایش کرونا را انجام داده است. تنها در ۱۶ خرداد تعداد ۵۴۵ هزار و ۶۹۰ آزمایش کرونا در سراسر ایالات متحده انجام شد. این در حالی است که شمار جان‌باختگان بر اثر کرونا در آمریکا به بیش از ۱۱۲ هزار نفر رسیده است. 

با توجه به برگزاری تظاهرات گسترده طی دو هفته اخیر در نقاط مختلف آمریکا، مسئولان از کلیه کسانی که در این اعتراض‌ها شرکت کرده‌اند خواسته‌اند که آزمایش کرونا بدهند.  

از سوی دیگر کار بازگشایی در همه ۵۰ ایالت آمریکا آغاز شده و با بازگشت مردم به کارهای خود تعداد موارد جدید باز هم روندی افزایشی گرفته است.

ماه گذشته، سازمان بهداشت جهانی به دولت‌ها توصیه کرد تنها در مناطقی اجازه بازگشایی بدهند که تعداد موارد جدید به مدت دو هفته زیر پنج درصد باشد.

با این حال، در برخی ایالات که کار بازگشایی را آغاز کرده‌اند آمار مبتلایان بالاتر از سقف تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است. تعداد مبتلایان جدید در مری‌لند هشت درصد، در یوتا ۹ درصد، در نبراسکا ۹ درصد، در ویرجینیا ۹ درصد، در ماساچوست ۱۱ درصد و در آریزونا ۱۲ درصد است.

در این میان، نیویورک با بیش از ۳۸۰ هزار و ۱۰۰ نفر مبتلا و بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر جان‌باخته، شاهد شدیدترین سطح شیوع کرونا در ایالات متحده بوده است.

در حال حاضر، تعداد کل مبتلایان در جهان از هفت میلیون و ۳۵۷ هزار نفر فراتر رفته و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۴۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

در حالی‌که آمریکا به عنوان مهم‌ترین کانون شیوع‌ کرونا به شمار می‌آید، برزیل با ۷۷۲ هزار و ۴۰۰ نفر بیشترین تعداد ابتلا را پس از ایالات متحده به ثبت رسانده است.

 بریتانیا نیز با بیش از ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر جان‌باخته، بیشترین تعداد جان‌باختگان را پس از آمریکا دارد. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More