شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمارش اکثریت آرا در آمریکا؛ ترامپ و بایدن هر دو نسبت به پیروزی ابراز اطمینان کردند

درحالی‌ که شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در بیشتر ایالت‌های آمریکا به پایان رسیده، هر دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات ابراز اطمینان کرده‌اند که در این انتخابات پیروز می‌شوند.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: «ما خیلی جلوتریم، اما آنها سعی می‌کنند انتخابات را بدزدند. هرگز به آنها اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن محل‌های رای‌گیری نمی‌شود رای‌ به صندوق انداخت.»

او در توییتی دیگر نوشت: «امشب سخنرانی می‌کنم. پیروزی بزرگ!»

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها نیز در صفحه توییتر خود از هوادارانش تشکر کرد و گفت: «ایمان داشته باشید ما انتخابات را می‌بریم.»

از مجموع ۱۲ ایالت‌ مرددی که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آنها رقابت تنگاتنگی دارند، در ۹ ایالت ترامپ جلوتر است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی کارزارهای انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «قطبی‌ترین» کارزار انتخاباتی در تاریخ این کشور توصیف کرد.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیچ‌گونه شواهدی درباره دخالت خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد و گفت: «ما هیچ نشانه‌ای نداریم که یک عامل خارجی موفق شده باشد که این انتخابات را به خطر بیندازد یا آرا را دستکاری کند.»

با این حال، سی‌ان‌ان با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر دخالت چین،‌ روسیه و ایران در انتخابات آمریکا، به نقل از مقام‌های ایالات متحده از آماده‌باش و گسترش عملیات‌های سایبری در زمینه شناسایی و مقابله با مداخلات مرتبط با انتخابات خبر داد.

در همین حال، رویترز از قول یک مقام در وزارت امنیت داخلی خبر داد که اف‌بی‌آی در حال بررسی تعداد زیادی تماس تلفنی اتوماتیک مرموز است که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخابات تشویق می‌کند.

در این انتخابات بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از واجدان شرکت در انتخابات، رای‌ خود را به صورت زودهنگام در صندوق‌های رای انداخته یا پست کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، جوانان بخش بزرگی از رای‌ دهندگان زودهنگام در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌ها با رقابت نزدیک را شامل می‌شوند.

بسیاری از رای‌دهندگان روز سه‌شنبه در حالی به مراکز رای‌گیری رفتند که به صورت الزامی یا اختیاری ماسک به صورت خود می‌زدند.

همچنین در شهرهای بزرگ آمریکا، مغازه‌ها در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب‌های احتمالی پس از انتخابات، بسته شده‌‌اند. این در حالی است که معمولا انتخابات در آمریکا در دوران مدرن به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

رویترز از اقدام برخی از آمریکایی‌ها به خرید اسلحه پیش از اعلام نتیجه انتخابات خبر داده و آن را بیانگر تنش‌های این دور از انتخابات دانسته است.

 

کمپین ترامپ: وضعیت خوبی داریم

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ابراز اطمینان کرد مشارکت مردم در انتخابات پایگاه رای آنها را تقویت می‌کند. ترامپ در روز نهایی انتخابات ایالات متحده در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد در همه جای کشور وضعیت خیلی خوبی داریم. متشکرم.»

رییس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه امروز خود با فاکس نیوز گفت: «من فکر می‌کنم پیروزی از آن ما است.»

براساس اعلام مدیر ارتباطات کاخ سفید، دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر است و نتایج انتخابات را از آنجا همراه با خانواده و مقام‌های ارشد دولتش دنبال می‌کند.

ترامپ در توییتی با درخواست از مردم برای شرکت در انتخابات نوشت: «در دولت من، اقتصاد ما با ۱/ ۳۳ درصد بهترین سرعت رشد را دارد. سال آینده بهترین سال اقتصادی در تاریخ آمریکا خواهد شد.»

 

تاکید کمپین بایدن بر قدرت رای مردم

جو بایدن ساعاتی پس از آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پنسیلوانیا رفت، این ایالت یکی از ایالت‌های مهم در این سری از انتخابات است و رقابت تنگاتنگی بین بایدن و ترامپ در آن جریان دارد.

بایدن در توییتی نوشت: «به لحظه‌ای رسیده‌ایم که باید انتخاب کنیم: امید در برابر ترس، اتحاد در برابر تفرقه، علم در برابر افسانه و حقیقت در برابر دروغ.»

کامالا هریس، معاون جو بایدن، در توییتی نوشت: «چیزی که ترامپ بیش از همه از آن می‌ترسد من و جو بایدن نیستیم. او از قدرت مردم می‌ترسد.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More