شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شرکت سنگاپوری علت انفجار در نفتکش خود در آب‌های جده را شیئی با منشا خارجی اعلام کرد

شرکت کشتیرانی سنگاپوری «هافنیا» اعلام کرد علت وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یکی از نفتکش‌هایش در بندر جده عربستان سعودی یک شیء «با منشأ خارجی» نامشخص بوده است.

بنابر بیانیه شرکت هافنیا که روز دوشنبه ۲۴ آذر منتشر شد، «نفتکش بی‌دبلیو راین هنگام تخلیه بار خود در جده هدف یک [شیء با] منشأ خارجی قرار گرفت.»

شرکت هافنیا در بیانیه خود جزییات بیشتری درباره این منشأ بیرونی اشاره نکرده است و فقط گفته است: «خدمه توانستند آتش‌سوزی را با کمک آتش‌نشانان مهار کنند و هیچ یک از ۲۲ ملوان آسیبی ندید و به موقع از شناور خارج شدند.»

ساعاتی پیش‌تر، بامداد دوشنبه، خبرگزاری آسوشیتدپرس از وقوع انفجار در یک کشتی در بندر جده خبر داده بود.

شرکت هافنیا همچنین از «خسارات به بدنه» نفتکش خود خبر داده و احتمال نشت نفت را رد نکرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «ممکن است که مقداری نفت از کشتی نشت کرده باشد، اما هنوز این موضوع تایید نشده است.» 

اطلاعات سایت‌های رهگیری نفتکش‌ها، از جمله وب‌سایت ریفینیتیو آیکون، نشان می‌دهد که این نفتکش ششم دسامبر (حدود ده روز پیش) در بندر ینبع ۶۰ هزار تُن سوخت بارگیری کرد.

مقام‌های سعودی هنوز واکنشی به خبر وقوع انفجار در این نفتکش نشان نداده‌اند.

دریاد گلوبال، یک شرکت نظارت بر دریاها که در لندن مستقر است، نیز وقوع انفجار در یک نفتکش «در لنگرگاه اصلی» بندر جده را تایید کرد.

در ماه‌های اخیر شبه‌نظامیان حوثی یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، حملات خود علیه عربستان سعودی را افزایش داده‌اند.

به گزارش الجزیره، انفجار روز دوشنبه بر بازار انرژی تاثیر گذاشت؛ این درحالی است که امیدواری‌ها در زمینه تولید واکسن کرونا موجب افزایش قیمت هر بشکه نفت برنت به بالای ۵۰ دلار شده است.

بندر جده در غرب عربستان سعودی و در حاشیه دریای سرخ، بندر مهم این کشور و مرکز توزیع برای شرکت بزرگ نفتی آرامکو است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More