شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
دیدبان حقوق بشر سوریه:

سپاه پاسداران بخشی از خانه‌ها و املاک در دیرالزور و شهر المیادین سوریه را مصادره کرد

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد طی چند روز گذشته سپاه پاسداران و شبه نظامیان تحت حمایت آن ۱۰ خانه و ۳۰ مغازه در شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور سوریه را با ادعای اینکه صاحبان آنها از مخالفان حکومت بشار اسد هستند مصادره کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، برخی از این خانه‌های مصادره شده به مقر نظامی تبدیل شده و برخی دیگر در اختیار شبه‌نظامیان «تیپ الشیخ» قرار گرفته که اجاره آنها را فرماندهان این «تیپ» دریافت می‌کنند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین خاطرنشان کرد در ۱۳ ماه مارس، ۲۳ اسفند ۹۹، گروه های مسلح وابسته به شبه نظامیان «ابوالفضل العباس» تحت حمایت سپاه پاسداران یک پمپ بنزین را در حومه شهر المیادین مصادره کردند.

بر اساس این گزارش، مصادره این پمپ بنزین با دستور مستقیم عدنان السعود ابوالعباس، فرمانده شبه نظامیان در منطقه، صورت گرفت.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، پس از آنکه المیادین به تصرف نیروهای حکومت بشار اسد درآمد، عدنان السعود ابوالعباس گروه شبه‌نظامی «ابوالفضل العباس» را، که یکی از بزرگترین شبه نظامیان وابسته به ایران در سوریه است، با بودجه و حمایت مستقیم سپاه پاسداران تشکیل داد.

هفته گذشته نیز، دید‌بان حقوق بشر سوریه از گسترش خشم مردم این کشور از تداوم فروش املاک به ویژه در دو شهر حمص و حلب به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران خبر داده بود.

طبق این گزارش، در حالی که همه مناطق سوریه با وضعیت اقتصادی ناگوار، نبود فرصت‌های شغلی و قیمت‌های نجومی روبه‌روست، خرید املاک و مستغلات از سوی این شبه‌نظامیان روز به روز در حال افزایش است.

این سازمان به نقل از منابع موثق در شهر حلب نوشت شبه‌نظامیان محلی و خارجی مورد حمایت جمهوری اسلامی بخش مهمی از املاک محلات مختلف شهر را خریده‌اند، این در حالی است که ساکنان این محلات طی سال‌های اخیر آواره شده‌اند یا به اسارت نیروهای رژیم سوریه درآمده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین خاطرنشان کرد در شهر حمص نیز، همانند دمشق یا دیگر مناطق سوریه، برخی از سوری‌ها خانه‌ها و مغازه‌ها را برای شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی خریداری می‌کنند و این افراد برای خرید این املاک «پول خوبی» پرداخت می‌کنند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More