شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سونامی کرونا در هند: شمار واقعی جان‌باختگان در هند بیشتر از آمارهای اعلام شده است

هند دومین کشور پرجمعیت جهان روز شنبه از مرگ دو هزار و ۶۰۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و با ۳۴۰ هزار مورد ابتلای جدید، رکورد بیشترین ابتلای روزانه جهان را به نام خود ثبت کرد.

علاوه بر این، هند با ۱۹۰ هزار مرگ ناشی از کرونا، اکنون در رتبه دوم بیشترین مرگ ناشی از کرونا در جهان قرار دارد. 

همزمان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در توییتی ضمن ابراز همدردی با مردم هند در پی شیوع گسترده کرونا در این کشور گفت که آمریکا در حال همکاری نزدیک با دولت هند است تا با سرعت بیشتری پشتیبانی از مردم هند و کادر بهداشت و درمان این کشور را برای مقابله با کرونا انجام دهد. 

به رغم اعلام این آمار عظیم، با وجود این پزشکان و خانواده قربانیان هشدار می‌دهند این آمار فقط نوک کوه یخی است که از بیرون مشاهده می‌شود و آمار رسمی واقعیت ناخوشایندتری را که در مقیاس، یک تراژدی است، به نمایش در نمی آورد.

همانگونه که یک دادگاه در دهلی نو اعلام کرده است این کشور نه تنها با موج دوم بلکه با «سونامی» مرگ و میر مواجه است. بیمارستان ها به دلیل نداشتن تخت و دستگاه تنفس از پذیرش بیماران سر باز می زنند و بسیاری از مردم در حالیکه در تب کرونا می سوزند، حتی به تست دسترسی ندارند.

از سوی دیگر به گفته منابع محلی، در هند خشم فزاینده‌ای درحال گسترش است که سهل انگاری دولت موجب خارج از کنترل شدن کرونا شده است،اگرچه این کشور کمپین واکسیناسیونی خوبی را در مقیاسی بزرگ اجرا می کند.

حتی اگر مبارزه دولت با بیماری خوب باشد، اعتراض فعالان هندی به سهل انگاری دولت در کنترل تجمعات مذهبی و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در هند وارد است. 

این در حالی است که دولت هند انتقادات را وارد نمی‌داند و آن را بزرگنمایی واقعیات توسط رسانه‌های اجتماعی می‌داند.

همزمان با افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در هند، دولت این کشور روز شنبه از توییتر خواست تا مطالب انتقادی در مورد نحوه مدیریت کرونا را از این شبکه اجتماعی حذف کند.

هند کشوری با جمعیت بیش از یک میلیارد و۴۰۰ میلیون نفر، یکی از سازندگان بزرگ دارو و واکسن در جهان همزمان، با «سویه جهش یافته ویروس کرونا» و «موج انتقادات به مدیریت این بیماری» دست به گریبان است ودر همین حال برخی کشورها چون کانادا، بریتانیا و ایران پرواز و تردد از مرزهای این کشور بزرگ را محدود  کردند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More