شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سوریه به رغم تهدید ترکیه، گروه دیگری را به عفرین اعزام کرد

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یک گروه از شبه‌نظامیان همپیمان دولت این کشور، برای مقابله با حمله ارتش ترکیه به منطقه عفرین اعزام شدند.

این خبرگزاری روز چهارشنبه دوم اسفندماه، گفته که «گروه دیگری از نیروهای مردمی برای حمایت از ساکنان عفرین در مقابل حملات ترکیه به این منطقه اعزام شده‌اند».  

رویترز، روز گذشته (یکم اسفندماه)، گزارش داده بود که کاروانی از نظامیان شیعی حامی بشار اسد، وارد عفرین شدند تا به گروه‌ یگان‌های مدافع خلق، در برابر عملیات نظامی ترکیه در مرز دو کشور، کمک کنند.

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه با بمباران توپخانه‌ای، تلاش کرد تا شبه‌نظامیان همپیمان رژیم سوریه را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شبه‌نظامیان پشتیبان اسد، پیش از رسیدن به عفرین، در اثر بمباران ارتش این کشور، از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

ترکیه روز چهارشنبه هشدار داد که جنگجویان همپیمان بشار اسد، در صورت ورود به عفرین و کمک به یگان‌های مدافع خلق، با عواقب خطرناکی روبرو خواهند شد.  

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این زمینه افزود:« نیروهای وابسته به اسد، عقب‌نشینی کردند، یقینا عواقب وخیمی در انتظار هر گونه اقدام رژیم سوریه و یا حامیان آن، در صورت کمک به یگان‌های مدافع خلق خواهد بود».  

در همین حال، روسیه که گفته می‌شود تلاش می‌کند میان ترکیه و سوریه میانجیگری کند به گفت‌وگوی مستقیم میان دو کشور فراخوانده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که حل بحران منطقه عفرین، از طریق گفت‌وگوی مستقیم میان دمشق و آنکارا امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر، یگان‌های مدافع خلق، روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای گفته‌اند که جنگنده‌های ترکیه شهر عفرین را بمباران کردند. در همین حال رویترز به نقل از منابع خود، از ادامه حمله ارتش این کشور در منطقه عفرین خبر داد.

ترکیه روز جمعه بیست و نهم دی‌ماه، عملیات زمینی و هوایی خود علیه «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین سوریه را آغاز کرد.

آنکارا نیز این گروه را  «تروریستی» و «شاخه نظامی» حزب کارگران کردستان می‌خواند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More