شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سنای آمریکا لایحه هزار و ۹۰۰ میلیارد دلاری بایدن برای مقابله با پیامد‌های کرونا را تصویب کرد

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، روز شنبه به دنبال جلسه‌ای که از شب قبل آغاز شده‌ بود، لایحه کمک یک هزار و ۹۰۰ میلیارد دلاری را تصویب کرد که دولت جو بایدن برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ پیشنهاد کرده بود.

این لایحه با آرا ۵ رای موافق در مقابل ۴۹ رای مخالف و با رای مثبت تمامی سناتورهای دموکرات‌ها و بدون حمایت سناتورهای جمهوری‌خواه، به تصویب رسید. 

تصویب این لایحه که یکی از بزرگترین لایحه‌های محرک اقتصادی در تاریخ آمریکا است، یک پیروزی بزرگ برای دولت بایدن به شمار می‌رود.

این لایحه اکنون برای تصویب نهایی روانه مجلس نمایندگان شده است که دموکرات‌ها در آن اکثریت لازم را برای تصویب لایحه دارند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، روز شنبه ابراز امیدواری کرد که این لایحه فورا به تصویب مجلس نمایندگان نیز برسد تا بتواند آن را امضا کرده و ارسال چک‌های ۱۴۰۰ دلاری به شهروندان آمریکایی در همین ماه مارس آغاز شود.

رییس‌جمهوری آمریکا در یک پیام ویدیویی نیز ضمن تقدیر از تصویب لایحه کمک دولت برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ در سنا، گفت:‌ «۴۵ روز پیش که دولت من آغاز به کار کرد، وعده دادم کمک در راه است. امروز گامی بزرگ در این راه برداشتیم. آسان نبود اما به شدت به آن نیاز داشتیم.»

کاهش مزایای بیکاری اضطراری هفتگی از ۴۰۰ دلار به ٣٠٠ دلار و گنجاندن تخفیف مالیاتی برای اکثریت دریافت‌کنندگان، از مهمترین تغییراتی است که رهبران دموکرات سنا پس از ساعت‌ها مذاکره با جو منشن، سناتور میانەرو ایالت ویرجینیای غربی، در لایحه اولیه خود ایجاد کردند. بنا بر اعلام کاخ سفید، جو بایدن با این تغییرات موافقت کرده است.

این بسته علاوه بر پرداخت مستقیم پول به شهروندان آمریکایی و تمدید حقوق هفتگی ۳۰۰ دلاری به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند بیکار شده، دربرگیرنده کمک مالی برای تقویت واکسن‌ و آزمایش‌ کووید-١٩ و نیز کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بحران اقتصادی ناشی از شیوع بیماری است.

حدود ۳۵۰ میلیارد دلار نیز قرار است به ایالت‌ها و دولت‌های محلی تعلق گیرد که همه‌گیری کووید-۱۹ ضربه سختی به بودجه آنها وارد آورده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More