شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفینه ساخت استیون هاوکینگ به دنبال یافتن ' کره زمین دوم' است

 

دانشمند فیزیکدان استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) در حال طراحی و ساخت فضاپیمایی است که بتواند با یک پنجم سرعت نور سفر کند و حداکثر تا ۲۵ سال دیگر یک 'کره زمین دوم' را در نزدیک‌ترین منظومه شمسی به خورشید ما کشف کند.

به گزارش امروز اول تیرماه روزنامه ایندیپندنت لندن ، این سفینه قرار است پس از یک ربع قرن زمان به داخل فضای منظومه آلفا قنطورس (Alpha Centauri) وارد شود.

 

 

ایندیپندنت می‌نویسد: «پروفسور هاوکینگ در یک سخنرانی در فستیوال نجومی Starmus Festival هشدار داده است که انسان‌ها باید یک سیاره دیگر را برای ادامه حیات خود پیش از نابودی کره زمین در فضای لایتناهی پیدا و آن را به تسخیر خود درآورند.»

هاوکینگ می‌گوید: «یک دلیل برای اینکه تمدن‌های فضایی پیشرفته‌تر از کهکشان‌های دیگر نتوانسته‌اند با ساکنان کره زمین تماس بگیرند این است که هرگاه حیات دارای هوش و موجودات متفکر در روی کره ای به‌‌وجود می‌آیند و تکامل پیدا می‌کنند آنها نهایتاً خود را در اثر جنگ‌ها، بیماری‌ها، سلاح‌های کشتار جمعی نابود می‌کنند.»

هاوکینگ می‌افزاید که علاوه بر احتمال پیش آمدن یک چنین سرنوشتی برای کره زمین و انسان‌ها، کره خاکی ما در اثر رشد جمعیت فزاینده و کمبود منابع غذایی و آبی با سرعتی بی‌سابقه، مشکلات زیست محیطی و خطر برخورد شهاب سنگ‌ها با آن می‌تواند با پایان حیات در روی آن روبرو شود.»

هاوکینگ در مورد سفینه‌ای که در حال طراحی آن  است می‌گوید: «نام این سفینه Starchip و اندازه آن تنها چند سانتیمتر و وزن آن چند گرم است. این سفینه با شلیک نور لیرز بر روی آن و سوار شدن بر روی فوتون‌های تشکیل‌دهنده نور لیرز با سرعتی نزدیک به ۱۰۰میلیون مایل در ساعت به اعماق فضا سفر می‌کند.

با این مشخصات، سفینه Starchip در عرض یک ساعت به کره مریخ می‌رسد و پس از یک هفته از کنار سیاره پلوتون رد می‌شود که سفینه  Voyager پس از ۴۰ سال به آن رسیده بود. سرانجام پس از نزدیک به ۲۰ سال این سفینه به داخل منظومه شمسی آلفا قنطورس وارد می‌شود و از آنجا می‌تواند داده‌های تصویری و شیمیایی را از وضعیت سیاره‌های این منظومه به کره زمین بفرستد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More