شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفیر عربستان: تصمیم بازگشت حریری به لبنان در دست اوست

 

ولید البخاری، کاردار سفارت عربستان در بیروت روز شنبه بیستم آبان‌ماه، گزارش‌های مربوط به حصر سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان در کشورش را تکذیب کرد و گفته که تصمیم بازگشت به لبنان در دست حریری است.

حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، روز گذشته در اظهاراتی جنجال برانگیز، گفت که "سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان، در عربستان در بازداشت قرار دارد و از بازگشت به کشورش منع شده است".

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، سفیر عربستان در بیروت در جمع یک هیات از عشایر لبنان گفت:" بازگشت حریری به لبنان به وی باز می‌گردد؛ شاید به دلایل امنیتی و بیم از ترور، نتواند به کشورش بازگردد".

آقای حریری در حدود یک هفته پیش پس از دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به ریاض پایتخت عربستان سفر کرد و از همان جا استعفای خود را اعلام کرد.

نخست وزیر لبنان، در بیانیه استعفا که از طریق تلویزیون المستقبل وابسته به وی پخش شد،  ضمن انتقاد شدید از ایران، تهران را به دخالت در امور کشورش از طریق حمایت از حزب‌الله متهم کرد.

پس از آن بود که دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت:”استعفای حریری غیرقانونی است، و هیچ گونه ارزشی ندارد، چرا که با اکراه و اجبار اعلام شده و ما آن را نمی‌پذیریم”.

این در حالی است که حریری پس از استعفا، با ملک سلمان پادشاه عربستان دیدار کرد، بعد از آن به امارات سفر کرد و سپس به ریاض بازگشت.  

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More