شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفیر روسیه در لبنان: هر موشک آمریکایی که به سوی سوریه پرتاب شود، ساقط خواهد شد

 

سفیر روسیه در لبنان گفته است که هر موشک آمریکایی که به سوی لبنان پرتاب شود، ساقط خواهد شد و سکوی پرتاب آن نیز هدف قرار خواهد گرفت.

این اقدام احتمالی روسیه میزان تنش موجود در جنگ سوریه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان در توضیحی که شامگاه سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه از تلویزیون المنار پخش شد، گفت که این اظهارات او  اشاره‌ای به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه است.

ارتش روسیه، روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه اعلام کرده بود که هرگونه حمله موشکی ایالات متحده به سوریه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و موشک‌ها و سکوهای پرتاب آن‌ها را هدف قرار خواهد داد.

روسیه قدرتمندترین متحد بشار اسد، رئیس جمهور روسیه در منطقه است.

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا، و همپیمانانش، سرگرم بررسی برخورد نظامی با دولت سوریه در پاسخ به حمله شیمیایی روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه به شهر دوما در نزدیکی دمشق هستند.

در این حمله شیمیایی دست کم ۷۰ نفر از ساکنان این شهر کشته شدند. آمریکا و متحدانش دولت سوریه را مسؤول این حمله می‌دانند. از سوی دیگر سوریه و متحدانش این اتهامات را ساختگی می‌خوانند.

زاسیپکین، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار که وابسته به حزب‌الله لبنان است، ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با آمریکا در این زمینه، به زبان عربی گفت: «در صورتی که آمریکایی‌ها دست به حمله موشکی به سوریه بزنند ، این موشک‌ها و سکوهای پرتاب آن‌ها را نابود خواهیم کرد».

روسیه روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت، برای انجام تحقیقات بین‌المللی درباره حمله شیمیایی دوما را وتو کرد و از سوی دیگر  قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص بررسی این حمله به تأیید این شورا نرسید.

دونالد ترامپ، روز سه‌شنبه سفر این هفته خود به آمریکای لاتین را برای بررسی پاسخ به حمله شیمایی به دوما، لغو کرد. او  روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در نشست کابینه، ضمن محکوم کردن حمله شیمیایی اخیر در شهر دوما که تحت کنترل مخالفان دولت سوریه است، آن را «وحشیانه» و «ناگوار» خوانده و اعلام کرده بود که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، آمریکا تصمیم مهمی در این مورد خواهد گرفت.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More