شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفر روحانی به اروپا برای نجات برجام

 

اتحادیه اروپا مصمم به حفظ قراردادهای بانکی با ایران

 

دفتر صدر اعظم اتریش در آستانه سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران  به وین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کشور و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ قراردادهای بانکی با ایران در شرایط سخت کنونی هستند».

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ایران و همچنین سباستین کورتس صدراعظم اتریش در جریان این سفر بر ضرورت اجرای برجام تاکید خواهند کرد.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد)، عصر روز دوشنبه ۱۱ تیر از ورود رئیس جمهور ایران به همراه یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به زوریخ خبر داد.

به گزارش پاد، رئیس جمهوری اسلامی که  به دعوت رسمی همتای سوئیسی خود، عصر دوشنبه، ۱۱ تیر وارد زوریخ شد در  فرودگاه بین‌المللی این شهر مورد استقبال رسمی «الن برسه» رئیس‌ جمهور سوئیس قرار گرفت.

 

ارایه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها در روزهای آینده

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران قبل از سفر اروپایی خود به سوئیس و اتریش گفت، «درباره برجام و توافق‌ها با اتحادیه اروپا گفت‌‌‌‌وگو می‌کنیم».

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد که« درباره برخی مسایل منطقه‌ای و نقش ایران هم گفت‌‌‌وگو خواهیم کرد ».

به گزارش ایسنا، روحانی، ظهر روز دوشنبه، ۱۱ تیر ماه پیش از عزیمت به کشور سوئیس و اتریش در پاویون فرودگاه مهر آباد در جمع خبرنگاران به بیان مهم‌ترین محورها و برنامه‌های سفر خود پرداخت.

روحانی در حالی به  اروپا سفر کرده که قرار است اروپایی‌ها در روزهای آینده بسته پیشنهادی خود را ارایه کنند.

رئیس جمهور ایران  همچنین با بیان اینکه« ‌شرایط امروز ایران  با اروپا مقداری با گذشته متفاوت است»، تاکید کرد: «اروپا امروز با صدای بلندتری با یکجانبه گرایی مخالفت می‌کند و با لحن صریح‌تری اعلام آمادگی می‌کند تا در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران و کشورها تاثیر گذار همکاری کند».

روحانی تاکید کرد، «اروپایی‌ها همچنین قرار است در روزهای آینده بسته پیشنهادی خود را ارایه کنند که راجع به این مساله هم با آنها گفت‌وگو خواهیم کرد».

رئیس‌‌‌ دولت دوازدهم، همچنین با اشاره به امضای اسنادی میان ایران و اتریش و سوئیس در جریان این سفر گفت: «در زمینه روابط صنعتی، تجاری، بهداشت‌‌ودرمان، فناوری‌های نوین، آموزش و مدیریت منابع آب، با مقام‌های ارشد این دو کشور گفت‌وگو خواهیم کرد و اسنادی نیز به امضا می‌‌رسد».

روحانی همچنین تاکید کرد: «امروز که آمریکایی‌ها بر خلاف مقررات بین المللی از برجام خارج شده‌اند، ارتباط و مذاکره با اروپا جایگاه خود را دارد به دلیل اینکه هر پنج کشور و کل اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند، برجام بدون آمریکا باقی بماند. همه احساس می‌کنند که بقای برجام به نفع منطقه وجهان است و همه یک صدا آمریکا را محکوم می‌کنند».

 

تلاش روحانی برای حفظ برجام در گفت‌وگو با شیرین هانتر، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه جورج تاون
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More