شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سفر العبادی به «مخمور» برای اعلام آغاز عملیات آزادسازی «حویجه»

 

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه بیست ونهم شهریورماه، به «مخمور» در نزدیکی «حویجه» سفر کرده تا از آنجا، آغاز عملیات آزادسازی این شهر از دست داعش را  اعلام کند.

تلویزیون رسمی عراق در خبری فوری گفته که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده‌ی کل نیروهای مسلح این کشور، برای اطمینان از آمادگی نیروهای نظامی، جهت پاکسازی شرق دجله، مناطق غرب کرکوک و حویجه، به شهر مخمور سفر کرد.  

نخست‌وزیر عراق پس از رسیدن به شهر مخمور، با فرماندهان نظامی کشورش، جلسه‌ای را برگزار کرده است. وی قرار است در ساعات آینده، عملیات‌ آزادسازی حویجه را اعلام کند.

نیروهای مسلح عراق، در حالی در آستانه‌ عملیات آزادسازی حویجه و مناطق اطراف کرکوک، قرار گرفته‌اند که تنش میان بغداد و اربیل، درباره‌ همه‌پرسی «استقلال» کردستان عراق، افزایش یافته است.

سایت شفق‌نیوز نزدیک به مقامات اربیل، دقایقی پیش از دیدار فواد معصوم رئیس جمهور عراق به شهر سلمیانیه خبر داد و گفته که «معصوم قرار است پس از گفت‌وگو با مسعود بارزانی، در یک کمپین سخنرانی کند و حمایت خود را از همه‌پرسی اعلام  نماید».

این در حالی است که یک مقام مسئول در پارلمان عراق گفته که سفر معصوم به سلیمانیه، به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق صورت می‌گیرد.

بارزانی شامگاه روز گذشته، اعلام کرد که اگر تا دو ، سه روز آینده توافقی میان اربیل و بغداد با ضمانت بین‌المللی ارائه نشود، همه‌پرسی «استقلال» اقلیم کردستان عراق در بیست و پنجم سپتامبر جاری، برگزار خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More