شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سعدحریری : ایران در لبنان کارخانه ساخت موشک ندارد

 

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که اصولا کشورش کارخانه‌های ساخت موشک ندارد و از این طریق ادعای اسرائیل در مورد ایران را رد کرد.

وب سایت روزنامه لوموند با اشاره به دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با سعد حریری نخست وزیر لبنان، نوشته است که بیروت از پاریس درخواست کرده است که به اقتصاد لبنان کمک کند.

این روزنامه که در راستای این دیدار با نخست وزیر لبنان مصاحبه کرده است از قول سعد حریری نوشته است که جمهوری اسلامی ایران در لبنان کارخانه موشک سازی ندارد و این ادعا از اساس باطل است.

سعد حریری درباره ادعای اسرائیل علیه ایران به لوموند گفت: کارخانه‌های سرّی موشک‌سازی ایران در لبنان صحت ندارد و مقام‌های اسرائیلی عادت دارند اخبار نادرست منتشر کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند که لبنان کارخانه ساخت موشک ندارد گفت: مشکل ما با اسرائیل این است که سران اسرائیل دائما از جنگ سخن می‌گویند و امنیت و صلح در کلام آن‌ها نیست.

حریری گفت: در سال 2002 میلادی ملک عبدالله پادشاه عربستان طرح صلح عربی را اعلام کرد، اما اسرائیل چه کاری در قبال این طرح کرد؟

وی درباره ارتباط با حزب‌الله گفت: نظرات و مواضع ما در خصوص حزب‌الله و نقش آن در لبنان متفاوت است، اما ما بر سر این نکته به توافق رسیدیم که آن دسته از موضوعات منطقه‌ای را که اختلاف نظر اساسی درباره آن داریم کنار بگذاریم تا بر کار دولت و اقتصاد تاثیر نگذارد.

حریری در ادامه گفت: اسرائیلی ها می گویند لبنان تحت کنترل حزب‌الله است، اما حضور حزب‌الله در دولت لبنان و محبوبیت آن در کشور، به آن معنی نیست که حزب‌الله کل لبنان را کنترل می کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل چند روز قبل در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، ایران را متهم کرده که در حال ساخت کارخانه‌های تولید موشک‌های نقطه‌زن در سوریه و لبنان است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More