شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سرگردانی محموله‌های نفتی ونزوئلا پس از تحریم آمریکا

 

نفتکش‌های حامل هفت میلیون بشکه نفت بارگیری‌شده از ونزوئلا به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه شرکت نفت این کشور همچنان در خیلج مکزیک سرگردانند.

خبرگزاری رویترز به نقل از تاجران نفت و داده‌های رسمی گزارش داد تحریم‌های اعمال‌شده بر شرکت دولتی نفت ونزوئلا - پترولئوس دی ونزوئلا که با نام ‌اختصاری پی‌دی‌وی‌اس‌آ شناخته می‌شود – خریداران نفت این کشور نمی‌دانند پول آن را به چی کسی پرداخت کنند.

بخشی از این نفت سرگردان حتی قبل از اعمال تحریم‌های آمریکا بارگیری شده بود. صادارت نفت به آمریکا اصلی‌ترین منبع درآمد ارزی دولت ونزوئلاست.

هدف آمریکا از وضع تحریم‌های اخیر ممانعت از انتقال پول از سوی پالایشگاه‌های نفت آمریکا به حساب شرکت دولتی نفت ونزوئلا به مدیریت نیکلاس مادورو، عنوان شده است. آمریکا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد می‌کند.

به سبب این تحریم‌ها، مشتریان نفت ونزوئلا در آمریکا مجبورند پول نفت خریداری‌شده از این کشور را در حساب امانی واریز کنند که قرار است بعدا ایجاد شود. کلیه حساب‌های بانکی در ونزوئلا تحت مدیریت مادوروست. آمریکا، اتحادیه اروپا و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین و اروپا ریاست‌ جمهوری خودخوانده خوان گوآیدو، رهبر مخالفان، را به‌ رسمیت شناخته‌اند.

یکی از مشتریان شرکت پی‌دی‌وی‌اس‌آ به خبرگزاری رویترز اعلام کرد تعداد زیادی محموله نفت خام ونزوئلا از قبل از اعمال تحریم‌ها در خلیج مکزیک عملا بدون خریدار مانده بودند. به گفته این مشتری، صاحبان محموله‌های تازه‌رسیده به خاطر تحریم‌ها قادر به یافتن مشتری نیستند.

به گفته یک صاحب نفتکش، همه سرگردان به دنبال راهی برای انتقال پول هستند و منتظرند این گره باز شود.

همچنین تعداد زیادی نفتکش که هفته‌ها منتظر بارگیری نفت جهت ارسال به مشتریان خود بودند روز یکشنبه دست خالی بندر خوزه را ترک کردند.

در خارج از آب‌های سرزمینی آمریکا، نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا همچنان در اروپا و کارائیب در انتظار یافتن خریدارند.

ونزوئلا بیشترین ذخائر نفتی در کل جهان را دارد، اما صنعت نفت این کشور به خصوص از زمان روی کار آمدن مادورو عملا پیشرفتی نداشته است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More