شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سرپیچی جوانان از توصیه‌ها، چالش بزرگ مبارزه با کرونا

در حالی که برای مهار شیوع کرونا در جهان، دولت‌ها روز به روز محدودیت‌های بیشتری بر شهروندان خود اعمال می‌کنند، گزارش‌ها حاکی از عدم توجه برخی از شهروندان به ویژه جوانان به توصیه‌ها درباره ویروس کروناست.

خبرگزاری فرانسه، روز شنبه دوم فروردین، نوشت که با وجود اعلام قرنطینه سراسر کشور از سوی امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، بسیاری از مردم که اغلب آنان را جوانان تشکیل می‌دهند، تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با شیوع کرونا را «جدی نگرفته‌اند».

این خبرگزاری اضافه کرده که در آلمان نیز، بسیاری از شهروندان این کشور، به ویژه جوانان، به محدودیت‌های اعمال شده از جمله قرنطینه در برخی از مناطق، توجه نمی‌کنند.

حتی در ایتالیا نیز که آمار بیشترین قربانی ویروس کرونا در میان کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده و تعداد کشته‌شده‌هایش از تعداد قربانیان کرونا در چین هم فراتر رفته، شهروندان به تمامی به توصیه‌ها عمل نمی‌کنند. به همین دلیل، رییس منطقه لومباردی ایتالیا، که بیشترین کشته‌ها مربوط به این منطقه است، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر شده است.

این در حالی است که در ایتالیا، با وجود بالا بودن متوسط سن کسانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اما سن مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس به ۳۱ سال هم رسیده است.

همچنین در فرانسه، دولت این کشور اعلام کرده که نیمی از مبتلایانی که وضعیت جسمی‌شان وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، کمتر از ۶۰ سال دارند.

سازمان جهانی بهداشت، شامگاه جمعه اول فروردین، به جوانان سراسر جهان هشدار داد که ویروس کرونا می‌تواند آنان را مبتلا و حتی قربانی کند. همچنین جوانان، برای جلوگیری از انتقال ویروس، باید به ویژه از تماس مستقیم با افراد مسن و آسیب‌پذیر خودداری کنند.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک ویدیوکنفرانس گفت: «امروز، من پیامی برای جوانان دارم: شما شکست‌ناپذیر نیستند، ویروس می‌تواند شما را هم برای هفته‌ها راهی بیمارستان کند و حتی بکشد.»

او ادامه داد: «حتی اگر شما بیمار نشوید، انتخاب‌ها درباره جاهایی که می‌روید، می‌تواند تفاوتش میان مرگ و زندگی یک انسان دیگر باشد.»

در حالی که مدارس و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان برای جلوگیری از انتقال بیشتر ویروس کرونا، تعطیل شده، ماندن و نگهداری کودکان و جوانان در خانه، به یک چالش جدی برای خانواده‌ها و حتی دولت‌ها تبدیل شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More