شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سردرگمی هواپیمای بوئینگ نروژی در ایران

 

یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی نروژی «نروجین ایر شاتل» به دلیل نقص فنی مدت سه هفته در ایران تعمیر نشده است.

محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا بر صنعت حمل و نقل هوایی ایران برای هواپیمایی نروژ دردسرساز شده‌ است.

آندریاس هورن‌هولم، سخنگوی شرکت نروجین ایر شاتل هواپیمای بوئینگ گفته است که  ۲۳ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۴ دسامبر ۲۰۱۸) با ۱۹۲ مسافر و کادر پرواز از دبی عازم اسلو بود، اما به دلیل نقص فنی موتور هواپیما در شیراز فرود اضطراری کرد.

به گفته او مسافران این هواپیما توانستند روز بعد از فرود اضطراری با هواپیمایی دیگر به اسلو پرواز کنند. اما این هواپیما برای تعمیر در ایران ماند.

به گفته وب‌سایت‌های تخصصی از جمله ایرلایو.نت، تعمیر این هواپیما با مشکلاتی مواجه شده، زیرا تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اجازه ارسال قطعات یدکی بوئینگ به ایران را نمی‌دهند.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

نروجین ایر شاتل هیچ توضیحی در این خصوص ارائه نداد. اما سخنگوی این شرکت گفت: «ما به دنبال راه حلی برای بازگرداندن این هواپیما به نروژ هستیم و منتظریم تکنسین‌هایمان کار تعمیر آن را تمام کنند».

این مساله در رسانه‌های اجتماعی به یک شوخی مبدل شده است.

یک کاربر ایرانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران به مثلث برمودایی تبدیل شده که هواپیماها را می‌بلعد».

این مساله می‌تواند برای افرادی که در آینده قصد سفر به آمریکا دارند نیز مساله‌ساز شود.

مقام‌های سفارت آمریکا در نروژ از ارائه هرگونه نظری در این‌باره خودداری کردند.

در عین حال، سال گذشته آمریکا به خاویر سولانا، دبیرکل پیشین ناتو به دلیل حضورش در ایران در سال ۱۳۹۲ برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی اجازه ورود به این کشور را نداد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More