شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی کرملین: روسیه، ایران یا سوریه مسؤول اوضاع غوطه شرقی نیستند

 

دیمیمتری بیسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گفته است که روسیه و همپیمانانش، مسؤول کشته شدن غیرنظامیان در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، نیستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه، بیسکوف درباره اوضاع جاری در غوطه شرقی گفت: «کشورهایی که تروریست‌ها را حمایت می‌کنند، مسؤول اوضاع غوطه شرقی هستند؛ روسیه، سوریه و ایران، از جمله این کشورها نیستند، چرا که این سه کشور در حال نبرد با تروریست‌ها در سوریه هستند».

سخنگوی کرملین اتهام دست داشتن روسیه در بمباران غوطه شرقی را، که از روز یک‌شنبه تاکنون به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر انجامیده است، رد کرد. غوطه شرقی و ادلب، آخرین مواضع مخالفان بشار اسد در سوریه هستند و رژیم دمشق تلاش می‌کند این دو منطقه را پیش از هر مذاکراتی با اپوزیسیون، به کنترل خود درآورد.

نمایندگان سوئد و کویت در سازمان ملل، پیش‌نویس اصلاح‌شده‌ای را جهت آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، به منظور تخلیه زخمی‌شدگان و رساندن کمک‌های بشردوستانه، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده‌اند. این پیش‌نویس قرار است تا ساعاتی دیگر، در شورای امنیت به رأی گذاشته شود.

آمریکا، روز سه‌شنبه یکم اسفندماه، روسیه را «مسؤول» حملات علیه غوطه شرقی و اوضاع بد انسانی و کشته شدن غیرنظامیان، در این شهر خواند.

دیده‌بان حقوق بشر در آخرین گزارش‌های خود از غوطه شرقی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ۱۳ غیرنظامی دیگر در این شهر، در پی بمباران جنگنده‌های سوریه، جانشان را از دست داده‌اند. طی سه روز گذشته، بیش از ۳۰۰ غیرنظامی در این منطقه کشته شده اند.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار توقف فوری تمام اقدامات جنگی در غوطه شرقی در سوریه شده است. او روز چهارشنبه ۲ اسفند‌ماه، به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، این منطقه برای مردم تبدیل به «جهنمی در زمین»، شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، نیز گفته است که «اوضاع وحشتناکی که رژیم سوریه در این کشور به وجود آورده، به ضرر تروریسم نیست، بلکه علیه مردم و کودکان است و به منهدم شدن بیمارستان‌‌ها منجر شده است. همه کشتارها باید محکوم شود».

 

هارون نجفی زاده گزارش می دهد:

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More